چرا این مدل عکس‌های استوک شدن، توصیه می‌کند هیچگاه این کار را نکنید؟!

تصاویر استوک منبع خوبی برای بدست آوردن عکس‌های با کیفیت و ارزان است که با کمی ویرایش آنها می‌توانید طرح‌های نزدیک به آنچه در ذهن دارید ایجاد کنید. آنها برای بازاریابی، کارهای تبلیغاتی ، پروژه‌های خلاقانه شخصی یا تجاری‌، انتشارات ، وب سایت ها و وبلاگ‌ها و موارد دیگر بسیار مناسب هستند.

اما پس از اینکه عکسی از یک مدل استوک در یک مقاله نامناسب از دید مدل چاپ شد، این زن به دیگران هشدار داد که «هرگز مدل تصاویر استوک نشوند.»

هفته گذشته، ابیگیل جانسون ، کاربر توییتر، عکسی از یک مقاله گاردین که اوایل نوامبر منتشر شده بود را در توییتی منتشر کرد.

عکس جانسون در مقاله‌ای در وب سایت گاردین منتشر شده است، استفاده شده است که عنوان آن این بود “من ۲۵ ساله هستم و تا زمانی که ازدواج نکنم رابطه جنسی ندارم. چرا من نمی توانم یک مرد پیدا کنم؟»

جانسون، از نیوزلند، پس از برخورد با مقاله نامناسب، تصویری از عکس خود در این قطعه را در کنار این هشدار در توییتر منتشر کرد: «هرگز مدل‌ عکس‌های استوک نشوید!»

دیگ گزارش می‌دهد که توییت جانسون نسبت به مقاله اصلی در گاردین مورد توجه و توجه بیشتری قرار گرفت.

توییت جانسون بیش از ۴۰۰ هزار بار لایک شد و هزاران نظر زیر آن نوشته شده. این توییت بحثی آنلاین درباره خطرات مدل‌ شدن برای تصاویر استوک و مسئولیت‌های اخلاقی شرکت‌های عکاسی سهام آغاز کرد.

یکی از کاربران توییتر استدلال می‌کند که مدل‌ها باید در مورد عکس‌هایشان نظر بدهند: «از نظر من، مدل‌های تصاویر استوک باید قطعاً برخی از حقوق را برای تصاویر خود حفظ کنند.»

در همین حال، فرد دیگری از استفاده از عکس های استوک به طور کلی انتقاد کرد. این کاربر نوشته: «عکس‌های استوک غیراخلاقی و فقط تنبل می‌کنند. هر عکس باید یک توضیح واضح داشته باشد.»

سایر کاربران توییتر با جانسون همدردی کردند و داستان‌های طنزآمیزی درباره آنچه متأسفانه از عکس‌های استوک خودشان استفاده شده بود به اشتراک گذاشتند.

برخی از افراد بر این باور بودند که تصاویر استوک آنها به روش های بدتری نسبت به پرتره جانسون در مقاله گاردین استفاده شده است. یکی از کاربران توییتر اسکرین شات عکسی از خواب او را به اشتراک گذاشت که متأسفانه در مقاله ای در مورد فحشای مردان منتشر شد.

در همین حال، یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویری از عکس مدل استوک را به اشتراک گذاشت که روی پاکت‌های سیگار استفاده می شد تا عوارض جانبی شرم آور ناشی از سیگار کشیدن را برجسته کند.

یک مدل سابق عکاسی استوک وقتی متوجه شد از پرتره‌اش در یک جزوه تخیلی HIV در یک برنامه تلویزیونی نتفلیکس استفاده می‌شود، شوکه شد.

در حالی که برخی از کاربران توییتر ممکن است از تجربیات خود پشیمان شوند، مدل شدن برای تصاویر استوک ممکن است به زودی به چیزی از گذشته تبدیل شود.

در ماه ژانویه، Smarterpix، آژانس پیشرو عکس استوک آلمان،اعلام کرده است: مجموعه ای از پرتره های استوک که ۱۰۰٪ توسط هوش مصنوعی (AI) تولید شده ، ایجاد کرده و با مجوز قانونی در دسترس هستند.

هیچ یک از عکس‌های استوک Smarterpix مربوط به افرادی نیست که واقعاً وجود داشته باشند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.