چراغ سبز دولت به افزایش قیمت اینترنت همراه، اما بشرطها و شروطها

68453468453487645

در پی درخواست اپراتورهای موبایل از رئیس جمهور برای افزایش صد درصدی تعرفه اینترنت همراه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات (رگولاتوری) شرط افزایش تعرفه را پذیرش شاخص‌های توسعه‌ای از سوی اپراتورها اعلام کرد.

افزایش تعرفه مشروط به افزایش کیفیت شبکه

«امیر محمدزاده لاجوردی»، رئیس رگولاتوری در حاشیه نمایشگاه تلکام گفت: «افزایش تعرفه‌ها همیشه مطالبه اپراتورها بوده و هست که در سالیان اخیر این مطالبه بیشتر هم شده است. اما هر نوع تغییر تعرفه‌ای مشروط بر این است که اپراتورها افزایش درآمد خود را چطور هزینه خواهد کرد.»

وی افزود: «ما در بازه‌های مختلف برنامه‌های توسعه‌ای به اپراتورها دادیم و شاخص‌های ارتقای کیفیت شبکه را اعلام کردیم. آنها باید اعلام کنند آیا این شاخص‌ها را می‌توانند محقق کنند یا خیر؟»

لاجوردی تصریح کرد: «وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، موضوعات را به صورت تخصصی بررسی می‌کنند. ما در بازه های زمانی مختلف داده‌های اپراتورها را دریافت می‌کنیم، ارزیابی و متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌کنیم.»

شاخص‌های توسعه‌ای و کیفی اینترنت

رئیس رگولاتوری در پاسخ به این سؤال که شاخص‌های کیفی و توسعه‌ای یاد شده شامل چه مواردی می‌شوند، اظهار داشت: «این شاخص‌ها شامل افزایش سرعت است که تعیین می‌کنیم در هر بازه سال باید چه سرعت دسترسی محقق شود. بحث پکت لاست و… همچنین مسائل توسعه فناوری‌های نو و جدید مثل توسعه ۵G، پوشش شهری و جاده‌ای مطرح است.»

وی افزود: «اپراتور‌ها این شاخص‌های تعیین شده را سختگیرانه می‌دانند، اما وزارت ارتباطات روی این شاخص‌ها ایستادگی می‌کنند تا تحقق یابند.»

جریمه اپراتورها در صورت عدم تحقق شاخص‌ها

لاجوردی گفت: «سازمان رگولاتوری اصرار دارد تا شاخص‌های توسعه‌ای و کیفی الحاقیه پروانه اپراتورها شود تا در صورتی که اپراتور به تعهد خود عمل نکند، هر بار بتوانیم آن را جریمه کنیم و این جریمه تا ۵ درصد درآمد اپراتور است.»

با توجه به شرط افزایش تعرفه اینترنت توسط رگولاتوری، به نظر می‌رسد که اپراتورها برای افزایش درآمد خود باید در زمینه افزایش کیفیت شبکه و توسعه فناوری‌های جدید تلاش بیشتری کنند. در غیر این صورت، ممکن است درخواست آنها برای افزایش تعرفه رد شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.