چت بات هوش مصنوعی چین در مرحله آزمایشی قرار گرفت

ChatGPT MOSS

چین با هدف رقابت با چت بات ChatGPT و قرارگیری در حوزه هوش مصنوعی در حال آزمایش چت بات اختصاصی خود به نام MOSS است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین مدل زبانی بزرگ چین با نام MOSS توسط دانشگاه فودان و عضو لیگ C9 چین منتشر شد. نام این چت بات به رایانه ای در فیلم علمی تخیلی چینی با نام The Wandering Earth 2 اشاره دارد که می توانست ایستگاه فضایی را کنترل کند. در حالی چین از چت بات خود رونمایی می کند که پس از گذشت چند ماه از معرفی ChatGPT این هوش مصنوعی به تیتر اول بسیاری از رسانه ها در جهان تبدیل شده است.

طبق اعلام چین چت بات این کشور قادر است فعالیت هایی مانند مکالمه، کدنویسی، پاسخ به سوالات و برخی کارهای دیگر را انجام دهد. پروفسور کیو زیپنگ بهمراه تیم خود وظیفه توسعه این چت بات را بر عهده داشته اند. به گفته آنان این هوش مصنوعی از طریق آدرس moss.fastnlp.top در اختیار عموم قرار می‌گیرد. البته پیش از استفاده باید از کد دعوت استفاده کنید و یا اینکه با اضافه کردن شما ه خود به فهرست انتظار در صف استفاده کنندگان قرار بگیرید. زیپنگ در مورد این چت بات می گوید: با وجودی که ظرفیت برای توسعه وجود دارد، اما چت بات MOSS نشان می دهد تیم تحقیقاتی چین قادر است با توسعه محصولاتی مانند ChatGPT بر میائل و چالش ها غلبه کند. این پروژه در حمایت آزمایشگاه هوش مصنوعی شانگهای قرار دارد.

هوش مصنوعی چین دارای افزایش سطح یادگیری و مدل سازی است به همین دلیل می تواند بطور چشمگیری با انسان ها و سایر مدل های هوش مصنوعی تعامل داشته باشد. بنابراین آموزش زبان طبیعی MOSS به زمان کمتری نسبت به ChatGPT نیاز داشت.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.