چالش برای اینتل؛ پردازنده پرقدرت AMD 7800X3D تخفیف خورد

amd ryzen 7000x3d gaming cpu illustration front view 64296b7ecf3c9e27ecfa2ab7

پردازنده‌ی گیمینگ AMD Ryzen 7 7800X3D که به‌دلیل عملکرد خیره‌کننده در اجرای بازی‌ها مورد توجه کاربران قرار گرفته، این بار با قیمت ۳۳۹ دلار در بازار عرضه شده است.

با وجود اینکه تنها چند ماه از عرضه‌ی ۷۸۰۰X3D می‌گذرد، قیمت آن چندین بار با تخفیف روبه‌رو شده است. قیمت پردازنده جدید خانواده رایزن در اکتبر (مهر و آبان) به ۲۹۹ دلار رسید و پس از آن تا ۳۴۹ دلار افزایش یافت، اما اکنون بار دیگر در برخی مراکز فروش مانند AntOnline و Microcenter با قیمت ۳۳۹ دلار به فروش می‌رسد.

به نوشته‌ی Wccftech، کاربران وب‌سایت Microcenter در صورت خرید باندل AMD Ryzen 7 7800X3D با مادربرد AM5 متناسب و ۳۲ گیگابایت رم DDR5-6000، تخفیف بیشتری هم دریافت می‌کنند.

ای‌ام‌دی گفته است تمامی فروشندگان ۷۸۰۰X3D، این پردازنده را به‌همراه یک نسخه‌ی رایگان از بازی Avatar: Frontiers of Pandora عرضه می‌کنند. بازی مورد بحث که به‌تنهایی ۶۰ دلار قیمت دارد، با نرخ فریم بالا روی تراشه‌های Ryzen 7000 اجرا می‌شود.

پردازنده‌ی گیمینگ ۷۸۰۰X3D از ۸ هسته، ۱۶ رشته و ۱۰۴ مگابایت کش (شامل ۲۳ مگابایت CCD و ۶۴ مگابایت V-Cache و ۸ مگابایت L2) استفاده می‌کند. فرکانس پایه این پردازنده ۴ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس آن در حالت بوست ۵ گیگاهرتز است.

Ryzen 7 7800X3D دارای توان حرارتی ۱۲۰ وات است و در ابتدا با قیمت رسمی ۴۴۹ دلار وارد بازار شد، اما با در نظر گرفتن تخفیف ۱۱۰ دلاری فعلی، گزینه‌ای با ارزش خرید بسیار بالا به حساب می‌آید.

با قیمت ۳۳۹ دلاری، پردازنده AMD می‌تواند به‌راحتی سهم بازار Ryzen 7 7700X را تصاحب کند. این پردازنده در بسیاری از بازی‌ها عملکرد بهتری نسبت‌ به پردازنده اینتل مدل Core i9-13900K نشان می‌دهد.

در شرایط فعلی، نه‌تنها پردازنده‌های نسل فعلی AMD Ryzen با تخفیف‌هایی بسیار عالی در بازار به فروش می‌رسند، بلکه قیمت مادربرد های AM5 و رم DDR5 نیز شرایط مناسبی دارند. در نتیجه گذار به پلتفرم AM5 برای آن دسته از کاربرانی که به فکر خرید سیستم جدید هستند تصمیمی عالی به حساب می‌آید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.