پیش بینی ها نشان می دهد؛کرونا در پائیز اوج می گیرد

در شرایطی که واکسیناسیون سراسری کرونا در تمام دنیا اجرا شده و از سوی دیگر شاهد پایان یافتن محدودیت های کرونایی در جهان هستیم، شیوع سویه های جدید منجر به افزایش نگرانی های کارشناسان شده و پیش بینی می شود در پائیز پیش رو مجددا شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ باشیم.

به گزارش سیناپرس، ویتالی زورف، مدیر تحقیقات موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم مکنیکوف، اعلام کرد:  ما باید خود را برای افزایش موارد کووید ۱۹ در ماه های پیش روی پائیزی آماده کنیم. شواهد موجود نشان می دهد، قطعاً در پاییز امسال رشد موارد ابتلا به ویروس رخ خواهد داد، زیرا ویروس کرونا بر خلاف تصور عموم مردم، ناپدید نشده است. این ویروس همچنان در جوامع انسانی در گردش است و متسافانه ما نمی توانیم کاری در مورد آن انجام دهیم.

زورف در ادامه توضیحات خود افزود: تمام بیماری های تنفسی در طول دوره پاییز و زمستان افزایش می یابد و همچنین سویه های جدید این ویروس با قابلیت سرایت بالاتر در حال ظهور هستند. بنابراین احتمالاً باید انتظار افزایش موارد را در پائیز و به ویژه در ماه اکتبر داشت.

این متخصص بیماری های ویروسی در مورد نوع جدید EG.5 ویروس کرونا که به نام Eris نیز شناخته می شود، گفت: نیازی به نگرانی خاصی در مورد این سویه جدید نیست. به گفته وی، تفاوت زیادی بین اریس و انواع قبلی سویه اومیکرون و سایر سویه های شناخته شده ویروس کرونا وجود ندارد.

به گزارش سیناپرس، خوشبختانه تزریق گسترده واکسن های کرونا باعث افزایش ایمنی و مصونیت جوامع نسبت به این بیماری شده و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا پس از واکسیناسیون سراسری بسیار کمتر شده است. در این شرایط افراد دارای بیماری های خاص، افراد مسن و کودکان و همچنین کسانی که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند در خطر بیشتری برای ابتلا قرار دارند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

نوشته

پیش بینی ها نشان می دهد؛

کرونا در پائیز اوج می گیرد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.