پیتزا داوود؛ همه چیز درباره قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران

در میان پلمب سریالی کافه‌ها و رستوران‌‌ها، پیتزا داوود قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران نیز چند روزی پلمب شد.

1 37

پیتزا داوود کجاست؟

کوچه لولاگر در خیابان نوفل لوشاتو کوچه‌ای قدیمی محسوب می‌شود که از ابتدا تمام خانه‌ها، نماها، بالکن‌ها و پنجره‌های آن و حتی درختان کاشته شده درون خانه‌ها به‌صورت قرینه و موازی ساخته‌شده‌اند. به‌محض ورود در این کوچه با بالکن‌ها، پنجره‌ها و نماهای شیشه‌ای مشابه در دو طرف کوچه مواجه می‌شوید که تا انتهای کوچه نیز ادامه دارد.

4 2 1

اگرچه سال‌ها از عمر ساختمان‌ها و کوچه لولاگر می‌گذرد، با توجه به ادامه حیات در یک‌سوی کوچه و زندگی ساکنان در آن توسط مالکان اصلی، می‌توان نشانه‌هایی از زندگی قدیمی را در این محل دید؛ اما یکی از مهم‌ترین دلایل تداوم حیات این کوچه زیبا، وجود اولین پیتزا فروشی تهران است که با سبک خاصی که دارد، مردم را به‌سوی خود جذب کرده و رونق خاصی به محل بخشیده است.

پیتزا داوود که به عنوان قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران شناخته می شود در سال ۱۳۴۰ تأسیس شده‌است.

داوود فرجی‌پور بنیان‌گذار «پیتزا داوود»

2 2 1

بنیان‌گذار این رستوران داوود فرجی‌پور معروف به عمو داوود بود. عمو داوود، مالک پیتزا داوود متولد دهه ۲۰ در تهران بود که در سال ۱۳۴۰ با تعدادی از دوستان ارمنی خود اولین پیتزا فروشی تهران را در خیابان لولاگر تهران تاسیس کرد.

4 1 4

البته این روزها پسران عمو داوود پیتزا فروشی را می گردانند و مدیریت آنجا را بر عهده دارند. چهره های شناخته شده بسیاری نیز به این پیتزا فروشی رفته اند.

2 1 4

داوود فرجی پور در آذر ۱۴۰۰ درگذشت و خبر درگذشت او در مطبوعات بازتاب گسترده‌ای داشت.

کسی از پیتزا داوود گرسنه بیرون نمی رود!

3 1 5

عمو داوود همیشه می گفت: «کسی نباید گرسنه از مغازه ی من بیرون بره!» او قبل از اینکه پیتزا آماده شود برای مشتریان کالباس با آویشن می برد.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.