پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌شود

google android satellite messaging page black 65fb29c1bd4454ff2d89869f

اپل در سال ۲۰۲۲ قابلیت Emergency SOS via Satellite را به‌عنوان سیستم ارتباط ماهواره‌ای به آیفون اضافه کرد. این قابلیت با تکیه بر ماهواره‌هایی که در مدار پایینی زمین قرار دارند، به کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ امکان می‌دهد در نقاطی که پوشش‌دهی شبکه ضعیف است، ارتباط‌شان را با اورژانس حفظ کنند.

از زمان انتشار Emergency SOS via Satellite آیفون، کاربران اندروید منتظر قابلیتی مشابه در گوشی‌هایشان بوده‌اند. بر اساس گزارش Android Authority، کد منبع جدیدترین نسخه‌ی بتای Google Messages (پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید) نشان می‌دهد که رونمایی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اندروید بسیار نزدیک است.

Android Authority در کد منبع گوگل مسیجز اشارات مستقیمی به سیستم «پیام‌رسانیِ ماهواره‌ای» پیدا کرده است. ظاهرا این قابلیت قرار است همچون آیفون در مواقع ضروری استفاده شود؛ یعنی زمانی که ارتباط شبکه وجود ندارد و به روش سنتی نمی‌توان وقوع حادثه را به اورژانس اطلاع داد.

مقاله‌های مرتبط

سیستم ارتباط ماهواره‌ای اندروید قرار است بر بستر نرم‌افزار Messages کار کند؛ در این حالت کاربر وارد Messages می‌شود و با اورژانس ارتباط می‌گیرد. ممکن است در قابلیت موردبحث، یک‌سری گزینه‌ی پیش‌فرض به کاربر ارائه شود تا او مجبور به تایپ جمله‌ها نباشد.

پیش‌تر در دومین بتای QPR3 سیستم‌عامل اندروید ۱۴ نیز اشاراتی به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دیده شده بود. در آن زمان گفته شد که صفحه‌ی جدیدی به نام Satellite Messaging وارد بخش تنظیمات اندروید می‌شود. احتمالا ویژگی موردبحث در اندروید ۱۵ از راه خواهد رسید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.