پژوهشگر آلودگی آب برنده جایزه آیسسکو شد

دکتر لعبت تقوی در مورد نحوه انتخاب برگزیدگان جایزه آیسسکو گفت: این جایزه هر دو سال یکبار به پژوهشگرانی که بیشترین و با کیفیت‌ترین مقالات را دارند، اهدا می‌شود.

دکتر لعبت تقوی پژوهشگر محیط زیست و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، برای نخستین بار در کشور جایزه مدیریت محیط زیست جهان اسلام را از سوی آیسسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام) کسب کرد.

وی در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس وزرای محیط زیست جهان اسلام در جده عربستان سعودی مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان اولین زن ایرانی در بخش «زنان، پژوهش، دستاوردها و عملکرد موفق»، این جایزه را دریافت کرد.

در این مراسم از ۲۱ برنده از ۱۸ کشور جهان قدردانی شد و از این پژوهشگر ایرانی به دلیل مشارکت در حوزه مدیریت محیط زیست تقدیر به عمل آمد. این رویداد که تحت نظارت وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان برگزار شد، با هدف تجلیل و ترویج مراقبت از محیط زیست با تجلیل از افراد و سازمان‌هایی که در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند، برگزار شد و این جایزه توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (ICESCO) برای قدردانی از افراد و گروه‌هایی که تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارند، ایجاد شده است.

دکتر لعبت تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد زمینه تحقیقاتی خود توضیح داد: زمینه اصلی تحقیقاتی من در حوزه آب و فاضلاب و حذف آلودگی‌های آب از طریق نانوتکنولوژی است و در مورد حذف آلاینده‌های آنتی بیوتیکی و فلزات سنگین از آب مطالعه می‌کنم.

وی در مورد نحوه انتخاب خود به عنوان منتخب آیسسکو در زمینه مدیریت محیط زیست، گفت: این جایزه بر اساس دستاوردها و پژوهش‌های علمی به افراد اهدا می‌شود و مقالات پژوهشگران در پایگاه‌های علمی مثل اسکوپوس، تعداد مقالات و میزان ارجاع مقالات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گفت: این جایزه هر دو سال یکبار اعطا می‌شود و من در سال ۲۰۲۰ فهرستی از فعالیت‌های خود شامل ۷۰ مقاله پر استناد که ارجاعات زیاد و اچ ایندکس بالایی داشته است را ارسال کردم و بر اساس عملکرد و فعالیت‌های پژوهشی برنده این جایزه شدم.

نوشته پژوهشگر آلودگی آب برنده جایزه آیسسکو شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.