پچ امنیتی آوریل ۲۰۲۴ برای سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ منتشر شد

حدودا یک هفته قبل شرکت سامسونگ به‌روزرسانی One UI 6.1 را برای گلکسی زد فلیپ ۵ منتشر کرد. اکنون غول کره‌ای یک آپدیت نرم‌افزاری دیگر را برای این گوشی تاشو منتشر کرده است. پچ امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۴ به ارتقاء سطح ایمنی گلکسی زد فلیپ ۵ کمک می‌کند.

آپدیت امنیتی جدید برای گلکسی زد فلیپ ۵ هم‌اکنون در تمامی کشورهای اروپایی قابل دریافت است. این به‌روزرسانی دارای فریم‌ور با شماره ورژن F731BXXS1CXCK بوده و یک آپدیت نسبتا کوچک قلمداد می‌شود؛ زیرا هیچ ویژگی جدیدی را برای گوشی به ارمغان نمی‌آورد.

این آپدیت صرفا شامل پچ امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۴ بوده و دهها حفره امنیتی آسیب‌پذیر را برطرف می‌کند. کاربران گلکسی زد فلیپ ۵ در اروپا هم‌اکنون می‌توانند این آپدیت را بر روی گوشی خود نصب نمایند. بدین‌منظور کاربران می‌توانند به مسیر Settings > Software update مراجعه نموده و روی دکمه Download and install ضربه بزنند. همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند فایل رسمی فریم‌ور را از طریق اینترنت دانلود نموده و با استفاده از کامپیوتر ویندوزی و ابزار Odin آن‌را به‌طور دستی روی گوشی خود فلش کنند.

گلکسی زد فلیپ ۵ در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه شد. این گوشی تاشو در اواخر سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی One UI 6.0 مبتنی بر اندروید ۱۴ را دریافت کرد. طی هفته گذشته آپدیت One UI 6.1 با امکانات بیش‌تر برای این دستگاه منتشر شد. این دستگاه در آینده سه به‌روزرسانی عمده دیگر برای سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد.

galaxy z fold5 flip5 1

galaxy z fold5 flip5 1

سامسونگ در روز ۲۸ مارس (۹ فروردین ماه) انتشار آپدیت One UI 6.1 برای تمامی پرچمداران سال ۲۰۲۳ خود از جمله گلکسی زد فولد ۵ را آغاز کرد.

کاربران گوشی تاشو کتابی‌شکل سامسونگ در کشورهای اروپایی هم‌اکنون قادر به دریافت به‌روزرسانی جدید برای گوشی خود هستند. این فریم‌ور از شماره ورژن F946BXXS1CXCH بهره گرفته و طی روزهای آینده در کلیه کشورهای اروپایی قابل دسترس خواهد بود. کاربران سایر مناطق احتمالا طی هفته‌های آینده قادر به دریافت این آپدیت خواهند بود.

این به‌روزرسانی تماما بر ارتقاء سطح امنیت گوشی متمرکز بوده و هیچ‌کدام از مشکلات پیش‌تر مشاهده شده در One UI 6.1 را برطرف نمی‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.