پوشش بیمه‌ای سه خدمت طب ایرانی تا پایان سال

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پوشش بیمه‌ای حداقل سه خدمت طب ایرانی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش سیناپرس به نقل از وبدا، نفیسه حسینی یکتا، با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت در قانون بودجه ۱۴۰۲، گفت: با توجه به تصریح قانون بر لزوم ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت به پوشش ۱۰۰ درصدی و نیز تحت پوشش قرار گرفتن حداقل سه خدمت حوزه طب ایرانی تا پایان سال و تصویب دستورالعمل اجرایی آن در هیأت وزیران، این مهم با جدیت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ویزیت متخصصان طب ایرانی و تعداد محدودی داروهای طب سنتی تحت پوشش بیمه هستند و به موجب این قانون حداقل ۳ خدمت دیگر تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. همچنین پوشش بیمه‌ای بسته‌های مرتبط با سبک زندگی از دیگر مواردی است که پیگیر آن هستیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به استقبال عموم جامعه از دریافت خدمات طب سنتی، تصریح کرد: کاهش ارائه خدمات توسط متخصصین این حوزه در مراکز درمانی مورد تأیید وزارت بهداشت، موجب افزایش اقبال مردم به دریافت خدمات غیرایمن در مراکز نامعتبر می‌شود و به نوعی بیمه خدمات طب ایرانی به کاهش پرداخت از جیب مردم و ساماندهی خدمات این حوزه هم کمک خواهد کرد.

نوشته پوشش بیمه‌ای سه خدمت طب ایرانی تا پایان سال اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.