پوشت چیست و چه کاربردی در استایل دارد؟

پوشت کت یا دستمال جیب یک روش ساده و منحصر به فرد برای بهبود استایل آقایان و تبدیل آن به یک تیپ شیک محسوب می‌شود. این تکه پارچه می‌تواند استایل را کاملا بهبود داده یا آن را به صورت کامل تخریب کند. اما پوشت یا دستمال جیب چیست؟ پوشت‌ها می‌توانند با بقیه‌ی اجزای استایل ست شده و در صورتی که در تیپ به درستی به کار برده شوند استایل روزانه را ارتقا می‌دهند. عکس این مطلب هم کاملا درست است بنابراین باید از این اکسسوری‌ها در مواقع لزوم استفاده کنید.

از آنجایی که پوشت یکی از اکسسوری‌های ضروری‌ برای استایل آقایان به شمار می‌رود در این مطلب قصد داریم به سوال پوشت چیست پاسخ داده و به نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از آن در استایل بپردازیم. راهنمای جامع ما نکات ضروری در رابطه با استفاده‌ی صحیح از این اکسسوری در استایل برای کمک به افزودن رنگ و طرح به استایل را به صورت کامل پوشش می‌دهد.

انواع مدل‌های تا کردن دستمال پوشت چیست؟

انواع مدل تا کردن پوشت

در صورتی که به دنبال تکمیل استایل خود هستید می‌توانید پوشت را به روش‌های بسیار متنوعی تا کنید. این اکسسوری‌ها اغلب با زنگ و طرح‌های جذابی همراه هستند اما آشنایی با نحوه‌ی تا کردنشان می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. تنها کافی است یک پوشت بخرید سپس یکی از شش مدل تا کردن را برای آن استفاده کنید:

۱.تا کردن مربعی یا دیپلمات

این مدل تا کردن که به آن مدل دیپلمات هم گفته می‌شود برای مراسم‌های رسمی مناسب است. این مدل ساده‌ترین و شیک‌ترین مدل به شمار می‌رود. محصول نهایی باید یک خط افقی موازی با بخش بالایی جیب سینه باشد. از این مدل تا کردن پوشت هنگام شرکت کردن در موقعیت‌های رسمی استفاده کنید. حتما خط‌های تا را اتو کرده و از پوشت‌های جنس لینن سفید یا نخ پنبه استفاده کنید.

۲. تا کردن مثلثی

این مدل تای تک گوش هم نامیده می‌شود. تاهای مثلثی بهترین انتخاب برای افزودن رنگ به استایل هستند. این مدل همچنین برای رویدادهای بیزینسی و کت‌های بلیزر کژوال هم به اندازه‌ی کافی ساده است. ترجیحا برای مدل تای مثلثی از پوشت‌های لینن و نخ پنبه استفاده کنید.

۳. تا کردن پله‌ای

این مدل یک روش تا کردن پوشت پیچیده و فانتزی است. پس از اینکه یاد گرفتید چگونه پوشت را به صورت پله‌ای تا کنید دستمال سه طبقه‌ای از جیبتان بیرون خودنمایی خواهد کرد. در صورتی که از تا کردن پوشت به روش‌های مربعی و مثلثی خسته شده‌اید از این روش استفاده کنید.

۴. تا کردن پفی

مدل‌های تا کردن پفی در عین کاربردی بودن بسیار ساده زیبایی خود را به رخ می‌کشند. برای تا کردن پوشت به این مدل همواره می‌توانید از پارچه‌های طرح‌دار و مدل‌دار استفاده کنید. نکته‌ی مهمی که در رابطه با تا کردن پفی وجود دارد این است که با داشتن چین و چروک و گودی شیک‌تر می‌شوند.

۵. تا کردن پفی باله‌دار

برای تا کردن پوشت به روش پفی باله‌دار همواره از یک پوشت تک رنگ یا پوشتی با طرح‌های بسیار ساده استفاده کنید. در صورتی که پوشت‌های دارای پارچه‌ی با اصطکاک کم را ترجیح می‌دهید این مدل تا کردن برایتان ایدئآل است.

کراوات هکس ایران مدل OM-12 مجموعه 12 عددی

۱,۱۵۰,۰۰۰

۸۹۰,۰۰۰

تومان

کراوات مردانه کد KS001

۶۶,۰۰۰

۵۸,۹۰۰

تومان

نکاتی برای ثابت ماندن پوشت در جای خود

ثابت نگه داشتن پوشت در جای خود

گاهی اوقات ممکن است پوشت در جیب جلوی سینه تکان خورده و ثابت نایستد. این موضوع در صورتی که به تازگی پوشت را خریداری کرده باشید یا قصد شرکت در یک رویداد بسیار مهم را داشته باشید بسیار طاقت‌فرسا است. با دنبال کردن برخی دستورات خاص که در ادامه توضیح داده‌ایم می‌توانید مطمئن شوید که این مساله دیگر هیچگاه اتفاق نمی‌افتد. در ادامه به این مساله می‌پردازیم که راز ثابت ماندن پوشت چیست.

  1. تغییر بلندی یا طول؛ پیش از انجام هر کاری بلندی یا طول تا را چک کنید. مطمئن شوید که طول پوشت را با تا کردن آن نزدیک‌تر به قسمت پایینی تنظیم کرده‌اید به گونه‌ای که پایین آن مماس بر قسمت پایین پوشت باشد.
  2. تغییر پهنا؛ مجددا می‌توانید با تغییر پهنای پوشت از عدم لغزش آن مطمئن شوید. گسترش پهنای پوشت این اطمینان را ایجاد می‌کند که دستمال جیب کت در محفظه‌ی جیب قرار گرفته و محکم شده است.
  3. پوشیدن کت و شلوار با اندازه‌ی متناسب؛ در صورتی که هیچکدام از دو گزینه‌ی قبلی چاره‌ساز نبودند احتمالا باید یک کت و شلوار متناسب تهیه کنید. راز اصلی این است که کت و شلوار گشاد باعث می‌شود که پوشت از جیب کت بیرون بیفتد.

چه زمانی از پوشت استفاده کنیم؟

در ادامه مواقع مناسب برای پوشیدن پوشت به همراه استایل را بررسی کرده‌ایم.

  • رویدادهای رسمی؛ رویدادهای رسمی محل کار، قرارهای ملاقات، مصاحبه‌ها و جشن‌های فارغ‌التحصیلی بهترین مواقع برای پوشیدن پوشت هستند. بهترین تای پوشت برای این مواقع تای مربعی یا مثلثی است. تای مربعی کلاسیک‌ترین مدل است زیرا در عین سادگی بسیار شیک محسوب می‌شود. پوشت‌هایی که برای این رویدادها انتخاب می‌کنید باید ساده، راه‌راه یا چهارخانه باشند.
  • رویدادهای غیررسمی؛ در رویدادهایی که رسمیت کمتری دارند و رویدادهای اجتماعی نه چندان غیر رسمی هم می‌توانید از پوشت استفاده کنید. در این شرایط پوشت‌های طرح بته جقه، خال خالی، چهارخانه و شطرنجی مناسب هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت پله‌ای یا پفی تا کنید.
  • جشن‌ها؛ در موقعیت‌های غیر رسمی می‌توانید پوشت‌های خود را به روش‌های پفی و پفی بالدار تا کنید. جشن‌ها زمان‌های مناسبی برای استفاده از پوشت‌های گل‌دار، بته جقه، خال خالی و چهارخانه هستند زیرا فرصت بیشتری برای نشان دادن احساس مد خود نسبت به رویدادهای رسمی و غیر رسمی وجود دارد.

چگونه پوشت را با کراوات ست کنیم؟

ست کردن پوشت و کراوات

همانطور که پیش‌تر گفتیم پوشت در صورتی که به درستی در استایل استفاده شود می‌تواند با سایر اجزا ست شده و استایل روزانه را ارتقا دهد. اما در صورتی که اشتباه به کار برده شود خطر خراب شدن کل استایل را هم به همراه دارد. باید درباره‌‌ی ست کردن کراوات و پوشت خود ایده‌ای داشته باشید. هدف باید هماهنگی یا تضاد همه‌ی اکسسوری‌ها با این دو قطعه از استایل باشد.

نکته‌ی قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید این است که ست کردن پوشت با کراوات به این معنا نیست که رنگ آن‌ها باید دقیقا مانند هم باشد. اتفاقا این کار باعث می‌شود خسته‌کننده و دمده به نظر برسید. برخلاف چیزهایی که در گذشته خوانده یا شنیده‌اید باید تفاوت‌هایی در رنگ و طرح پوشت و کراوات وجود داشته باشد. گاهی اوقات پاپیون هم به  جای کراوات استفاده می‌شود. هنگام خرید کراوات و پاپیون مردانه حتما نوع و رنگ پوشت خود را هم در نظر داشته باشید.

برخی قوانین پایه یک رنگ اصلی را از کراوات انتخاب کرده و آن را با پوشت ست می‌کنند. در این حالت پوشتی را انتخاب می‌کنند که طیف تیره‌تر یا روشن‌تری نسبت به رنگ کراوات داشته باشد.

در ادامه بایدها و نبایدهای زمان انتخاب پوشت را بررسی کرده‌ایم.

ست کراوات و پاپیون و پوشت مردانه مدل  MSET122BUD
۱۰ %

۲۱۰,۰۰۰

۱۸۹,۰۰۰ تومان

بایدها و نبایدهای انتخاب پوشت چیست؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم پوشت‌ها می‌توانند با ست شدن صحیح با سایر اجزای استایل باعث ارتقای ظاهر فرد شوند. اما در صورتی که اشتباه استفاده شوند خطر نابودی کل استایل وجود دارد. در همین راستا در ادامه بایدها و نبایدهای انتخاب پوشت را بررسی کرده‌ایم.

برای موقعیت‌های رسمی از یک پوشت سفید ساده استفاده کنید. در صورتی که به دنبال پوشتی هستید که بتوانید آن را با همه‌ی استایل‌های محیط‌‌های کاری و تجاری ست کنید همواره پوشت سفید با طرح‌های روشن یا لبه‌های رنگی بهترین انتخاب است. این استایل سنتی اما جدی است. نگران پوشت‌های سفید نباشید. زیرا می‌توانید آن‌ها را با هر ترکیب کت و کراواتی با هر رنگی بپوشید.

ست کردن کراوات و پوشت یک منطقه‌ی ممنوعه است که باید بسیار با احتیاط به آن وارد شوید. مطمئن شوید که از انتخاب پوشت‌های خیلی شلوغ اجتناب کرده‌اید. همواره از طرح‌های تک رنگ و رنگی ساده در کراوات و پوشت خود استفاده کنید. علاوه بر این مطمئن شوید که مدل تا کردن پوشتتان با مراسمی که در آن شرکت می‌کنید همخوانی داشته باشد. مدل‌های تخت، تک گوشه و دو گوشه مناسب موقعیت‌های رسمی هستند. برای موقعیت‌های غیر رسمی می‌توانید از مدل‌های پر زرق و برق‌تر استفاده کنید. در صورتی که کت و شلوار سفید یا مشکی می‌پوشید از یک پوشت تک رنگ استفاده کنید.

جنس‌های مختلف پوشت چیست؟

جنس‌های مختلف پوشت

جنس‌های مختلفی وجود دارند که از آن‌ها در تهیه‌ی پوشت استفاده می‌ود. رایج‌ترین این پارچه‌ها لینن، ابریشم، نخ پنبه، پلی‌استر و پشم هستند. در ادامه به بررسی روش‌های تمیز کردن و گرفتن چروک‌های این جنس‌های مختلف پوشت‌ها می‌پردازیم.

تمیز کردن پوشت

هنگام تمیز کردن پوشت همواره پارچه‌ی آن را در نظر داشته باشید که لینن، ابریشم، نخ پنبه، پلی‌استر یا پشم است. پارچه‌های مختلف روش‌های مختلفی برای نگهداری دارند که در ادامه بررسی شده‌اند.

لینن

لینن به راحتی مرتب می‌شود. پارچه‌های لینن ساده را می‌توان در دمای ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و لینن رنگی را در دمای ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تمیز کرد. البته نباید این پارچه‌ها را در خشک‌کن قرار داد. همواره برای خشک کردن پوشت‌های لینن آن‌ها را آویزان کرده و در هنگام اتو کردن از دمای بالا و بخار زیاد در مواقعی که خیلی چروک شده‌اند استفاده کنید.

نخ پنبه

پوشت‌های نخ پنبه را هم می‌توانید به همان شکل پوشت‌های لینن تمیز کنید زیرا تمیز کردنشان بسیار ساده است. امکان قرار دادن آن‌ها در خشک‌کن پس از شستن وجود دارد. مزیت افزوده‌ی نخ پنبه این است که به جز پوشت‌های رنگی همواره می‌توانید از سفید کننده برای از بین بردن لکه‌های سخت و مقاوم استفاده کنید. در رابطه با پوشت‌های سفید به راحتی آن‌ها را در سفید کننده قرار دهید. اتو کردن در دمای بالا می‌تواند به از بین بردن چروک‌ها کمک کند.

ابریشم

در رابطه با پوشت‌های ابریشم باید بسیار با دقت و ظرافت عمل کنید. زیرا چالش‌های بسیار زیادی در رابطه با ابریشم وجود دارد. ابریشم پارچه‌ی بسیار حساسی است بنابراین شستن آن با ماشین لباسشویی و خشک کن گزینه‌های مناسبی نیستند. بهترین کار این است که برای شستنشان آن‌ها را به خشکشویی بدهید. با این حال اگر دوست دارید خودتان آن‌ها را بشویید این کار را با آب سرد انجام دهید. هنگام خشک کردن فقط از یک حوله استفاده کنید. به این صورت که آن‌ها را به خوبی رول کرده و به آرامی داخل حوله قرار داده و فشار دهید. سپس می‌توانید آن‌ها را  در جایی که زیر تابش مستقیم نور آفتاب نیست هم پهن کنید. هنگام از بین بردن چروک‌ها یک تکه پارچه روی پوشت ابریشمی قرار داده سپس آن را اتو کنید.

پلی‌استر

چهارمین پارچه‌ی پوشت که می‌توانید از آن استفاده کنید پلی‌استر است. پلی استر به دلیل دوام و راحتی می‌تواند در ماشین لباسشویی، توسط دست و خشکشویی شده سپس در مقابل هوای آزاد خشک شود. تنها نکته در مراقبت از پلی استر این است که در شستن آن نباید از سفید کننده استفاده کنید و همچنین برای جلوگیری از چروک شدن از دمای آب پایین برای شست‌و‌شو استفاده کنید. علاوه بر این می‌توان از اتو در دمای بالا هم استفاده کنید.

پشم

در نهایت پوشت‌های جنس پشم را می‌توانید در دمای ۶۰ درجه و مدل‌های رنگی آن را در دمای ۴۰ درجه تمیز کنید. توجه داشته باشید که نباید آن‌ها را در خشک‌کن قرار دهید. همیشه برای خشک کردن آن‌ها را آویزان کرده و با دمای متوسط اتو کنید.

در پایان

پوشت دستمال جیب کت یکی از اکسسوری‌های جذاب استایل مردانه است که در صورت استفاده‌ی درست در استایل می‌تواند باعث ارتقای ظاهر شود. پوشت را می‌تواند با ترکیب‌های مختلفی استفاده کرد. بنابراین هنگام خرید کت و جلیقه مردانه، کراوات، پاپیون و کت و شلوار باید به خرید پوشت مناسب آن‌ها هم دقت کرد.

منبع: Art of The Gentleman

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.