پنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد

وقتی نگاه به ابعاد و جزئیات بسیار زیاد بازی اسکایریم می‌اندازید، شاید اصلا به محتوایی که از این بازی حذف شده است فکر نکنید. با این حال این بازی خیلی بزرگ‌تر از الانش قرار بود باشد و بخش قابل‌توجهی از آن قبل از انتشارش حذف شد. با توجه به اینکه این بازی الان بیش از ۱۰ سال سن دارد، بسیاری از طرفداران قدیمی آن آرزو می‌کنند که این محتوا هرگز از بازی حذف نمی‌شد. البته خب دلایل بسیار زیادی وجود دارد که یک توسعه‌دهنده، محتوایی را از بازی خود حذف کند. مشکلات زمانی، برنامه‌های DLC، تداخل‌های گرافیکی و شاید حتی تغییر برنامه ساخت همگی می‌توانند دلایلی باشند که بخشی از یک بازی حذف شود. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا با هم پنج مورد از بزرگ‌ترین و جالب‌ترین محتوایی که از اسکایریم حذف شدند را مرور کنیم.

<!–

–>

محتوا خیلی بیشتری در مورد جنگ داخلی


پنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتوپنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتو

جنگ داخلی اسکایریم یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ماموریت‌های بازی است. حتی با وجود اینکه این ماموریت‌ها در حقیقت جانبی هستند، گاهی اوقات راه خود را به ماموریت‌ و داستان اصلی هم پیدا می‌کنند. حالا تصور کنید که این مجموعه ماموریت قرار بود چندین برابر بزرگ‌تر باشد.

میزان محتوایی که از این جنگ داخلی حذف شد باورنکردنی است. صحنه‌های مختلف، ماموریت‌ها، دیالوگ‌ها و بسیاری از جزئیات دیگر از این مجموعه ماموریت به طور کامل حذف شدند. شاید یکی از جالب‌ترین تاثیراتی که در این قسمت حذف شد این بود که اگر این جنگ را پیروز می‌شدید و یا شکست می‌خوردید، به طور کامل فضا سیاسی اسکایریم عوض می‌شد و با بازی جدید مواجه می‌شدید.

Windhelm Pit


پنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتوپنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتو

تمامی شهرهای بزرگ اسکایریم یک زندانی را دارند که اگر بازیکن تصمیم می‌گرفت تا جرمی در آن‌ شهرها انجام دهد، او را در زندان بیندازند. هر کدام از این زندان‌ها یک ماموریت جداگانه دارد و طی آن شما می‌توانید از زندان فرار کنید. حالا هیچ کدام از این ماموریت‌های فرار به اندازه Windhelm Pit جذاب نمی‌شدند.

در این زندان خاص، شما باید برای آزادی خود می‌جنگیدید. یعنی اگر دوست داشتید که آزاد شوید باید در مقابل مردم و مثل گلادیاتورها با بقیه زندانی‌ها مبارزه می‌کردید. نمی‌دانیم که چرا این بخش از بازی حذف شد ولی امیدواریم که حداقل آن را در Elder Scrolls 6 ببینیم.

ماموریت‌های Missing Apprentices


پنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتوپنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتو

از نظر تعداد ماموریت‌ها، محتوای زیادی در دانشگاه Winterhold وجود ندارد. برای همین کمی عجیب است که بتسدا یک مجموعه ماموریت مربوط به این دانشگاه را به طور کلی حذف کرد.

در این ماموریت شما باید به دنبال یکی از اعضا این دانشگاه می‌گشتید که گم شده است. احتمالا در طول این ماموریت هم با یک جادو خبیث مواجه می‌شدید که برای شکست دادنش باید خودتان هم مهارت‌های جادوگری خود را افزایش می‌دادید. البته بخشی از این ماموریت به شکل ماد وجود دارد و می‌توانید بازی کنید، ولی خب داستان آن چندان قوی نیست و به نظر ناقص می‌رسد.

رازهای Morthal


پنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتوپنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتو

در اصل قرار بود که شهر Morthal شهر اصلی بازی باشد. یک جورایی قرار بود که این شهر مرکز تمامی کارهایی باشد که بازیکن قرار است انجام دهد، مثل شهر Whiterun در بازی امروزی. ولی الان اگر به این شهر نگاه کنید، شاید تقریبا هیچ چیز خاصی نبینید، تنها دلیلش هم محتوایی است که از بازی حذف شد. احتمالا دلیل این حذف‌ها هم این بود که توسعه‌دهنده‌ها می‌خواستند اهمیت این شهر را در بازی کمتر کنند.

خوشبختانه بخش زیادی از ماموریت‌هایی که در این شهر می‌توانستید انجام دهید، به بخش‌های دیگر منتقل شدند. برای مثال ماموریت For The Good of Morthal یکی از معدود ماموریت‌هایی است که در این شهر باقی ماند، که اتفاقا یکی از بهترین ماموریت‌های جانبی کل بازی‌ست. با این حال به این سادگی‌ها نمی‌توان باور کرد که تا چه میزانی محتوا مختلف از این شهر حذف شدند.

مرگ Balgruuf


پنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتوپنج محتوای بزرگ که از بازی اسکایریم حذف شد - ویجیاتو

تمامی بازیکنان اسکایریم با بالگروف آشنا هستند. این NPC بزرگ در چندین و چند ماموریت مختلف خودش را نشان می‌دهد و از همان اول بازی با او آشنا می‌شویم. شاید حتی چندین مورد کوچک از محتوایی که از اسکایریم حذف شدند مربوط به همین بالگروف باشند. با این وجود شاید تعجب کنید اگر بدانید که در طی یکی از ماموریت‌های حذف شده بازی، بالگروف به طور کامل کشته می‌شد.

قرار بود که بعد از اتمام ماموریت‌های اصلی، حاکم دوست‌داشتنی شهر Whiterun کشته شود. بعد از اینکه Hrongar جانشین او شد، بازیکنان باید به دنبال قاتل اصلی بالگروف بگردند. در نهایت هم مشخص می‌شد که قاتل بالگروف در حقیقت پسر خودش بوده. این ماموریت‌ها می‌توانستند یک تجربه عالی باشند و داستان خوبی را به بازی اضافه کنند. واقعا حیف که پای این ماموریت‌ها به بازی نهایی نرسید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.