پنجمین رویداد نجومی «ماهگرد» برگزار می‌شود

پنجمین رویداد «ماهگرد» با هدف بررسی مهم‌ترین رویدادهای نجومی ماه از جمله رویت هلال ماه شوال و ارائه اطلاعاتی از صور فلکی «هفت دخترون» پنجشنبه (۱۶ فروردین ۱۴۰۳) در آسمان‌نمای گنبد مینا میزبان علاقمندان است.

به گزارش سیناپرس، رویداد نجومی «ماهگرد» با هدف ترویج دانش اخترشناسی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای نجومی ماه، تعامل و اشتراک‌گذاری اطلاعات و توانایی‌های منجمان آماتور و علاقه‌مندان به نجوم و ایجاد زمینه ای برای حضور و گفت‌وگو در زمینه نجوم میزبان علاقه‌مندان نجوم است.

سخنرانی ابتدایی و پایانی این نشست را کاظم کوکرم و محمدصالح تیمار در بخشی با عنوان حرف اول و آخر ارائه و در آن به نقد و بررسی ماراتن مسیه ۱۴۰۲ می‌پردازند.

علی ابراهیمی سراجی در ادامه ارائه سخنرانی علمی را عهده‌دار می‌شود که به بررسی رؤیت‌پذیری هلال ماه شوال از منظر علم نجوم می پردازد. پس از آن، آرش دانش در سخنرانی با عنوان ۱۴۴۵ موضوع رویت هلال با استفاده از نرم‌افزار مرتبط را بررسی می‌کند.

رویداد نجومی «ماهگرد» پنجم برگزار می‌شود

سپس هانیه کیایی در بخشی به نام هفت دخترون به معرفی یک صورت فلکی یا جرمی در اعماق آسمان می‌پردازد و داستان آن را روایت می‌کند. مهرناز ذبیحی نیز در بخش بدر تا بدر به بررسی پدیده‌های آسمان در یک ماه پیش رو می‌پردازد.

رویداد ماهگرد را انجمن علمی دانشجویی نجوم دانشگاه الزهرا(س) از آبان گذشته با همکاری مجله نجوم و آسمان‌نمای گنبد مینا، هر ماه در نزدیک‌ترین پنجشنبه به ماه بدر (نزدیک‌ترین پنجشنبه به شب چهاردهم ماه قمری) با موضوعاتی متنوع برای علاقه‌مندان به نجوم در آسمان‌نمای گنبد مینا، واقع در پارک آب و آتش تهران برگزار می‌کند.

نوشته پنجمین رویداد نجومی «ماهگرد» برگزار می‌شود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.