پلتفرم استیم به رکورد بی‌نظیر ۳۳ میلیون پلیر آنلاین دست پیدا کرد

پلتفرم بزرگ و دیجیتالی «استیم» (Steam) در آخر هفته، توانست رکورد بی‌نظیر ۳۳ میلیون پلیر آنلاین را به نام خود ثبت کند.

Steam بزرگ‌ترین پلتفرم در عرضه بازی‌های رایانه‌ای توانست در آخر هفته یک رکورد بی‌نظیر دیگری را به نام خود ثبت نماید. بر اساس گزارش «پایگاه داده استیم» (SteamDB) در رسانه اجتماعی توییتر، پلتفرم مذکور برای نخستین بار موفق شده به رکورد حضور ۱۰ میلیون پلیرِ مشغول به انجام بازی‌های مختلف و حضور بیش از ۳۲ میلیون کاربر آنلاین (افرادی که تنها در پلتفرم مزبور بودند اما لزوما بازی نمی‌کردند) دست پیدا کند. یکی از رقم‌های فوق به طور دقیق معادل ۱۰ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۶۸ پلیر آنلاین است.

رکورد استیم پلیر آنلاین شکسته شد؛ حضور ۳۳ میلیون کاربر به صورت هم‌زمان!

البته این خبر تنها اتفاق خوش پلتفرم Steam در روز نهم ژانویه نبوده است، چون این پلتفرم موفق شد در ظرف ۲۴ ساعت گذشته، به رکورد بی‌نظیر ۳۳ میلیون پلیر آنلاین برسد، رکوردی که می‌تواند نقطه عطفی برای شرکت Valve قلمداد شود.

رکورد استیم پلیر آنلاین

پلتفرم Steam از ابتدای سال ۲۰۲۰، همزمان با آغاز همه‌گیری ویروس جهانی کرونا، توانسته رکوردهای بسیاری را از نظر حضور هم‌زمان کاربران آنلاین بشکند. این پلتفرم در ماه مارس سال گذشته، توانست به رکورد ۲۰ میلیون کاربر فعال به صورت هم‌زمان برسد. همچنین Steam موفق شد این رکورد را دوباره در ماه اکتبر ۲۰۲۲ بشکند و با حضور هم‌زمان ۳۰ میلیون بازیکن آنلاین مواجه شود.

به ترتیب، کاربران در پلتفرم Steam بیشتر عناوین Counter-Strike: Global Offensive و DOTA 2 را تجربه می‌کنند. استیم گزارش داده است که در آخر هفته، بیش از ۱ میلیون کاربر به صورت هم‌زمان مشغول انجام بازی Counter-Strike بوده‌اند. سومین بازی پرطرفدار پلتفرم استیم، عنوان Goose Goose Duck است که اخیرا در این پلتفرم منتشر شده است. گیم پلی بازی شباهت ملموسی به بازی The Among Us دارد، بازی‌ای که در روزهای قرنطینه توانسته بود کاربران زیادی را به خود جلب کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.