پس از ۲۱ سال، ویندوز XP به طور کامل کرک شد!

ممکن است مایکروسافت ویندوز XP را در سال ۲۰۱۴ به طور کامل بازنسشته کرده باشد، اما این سیستم عامل هنوز زنده است. از آن روز تا به الان دو نسخه دیگر از سیستم عامل‌های مایکروسافت نیز کنار گذاشته شده‌اند. بر خلاف توصیه‌ها تقریباً همچنان، تلاش‌ها برای قابل استفاده نگه داشتن ویندوز XP ادامه دارد – همانطور که اخبار اخیر در مورد کرکی که اعتبار آفلاین کلیدهای محصول Windows XP را امکان‌پذیر می‌سازد، نشان می‌دهد هنوز هستند کسانی که به دنبال استفاده از این سیتسم عامل به صورت نا محدود هستند.

از این پس می‌توان ویندوز XP را به صورت آفلاین کرک کرد

پیش از این، فعال کردن ویندوز XP نیازمند دور زدن فرآیند تأیید اعتبار مایکروسافت یا استفاده از یک سرور شخص ثالث برای فریب دادن XP بود. اما همانطور که توسط tinyapps، وبلاگی که به برنامه‌های ویندوزی با اندازه فلاپی درایو اختصاص داده شده است، گزارش داده، یک تکنیک اعتبارسنجی جدید در سال گذشته ظاهر شده است. یک برنامه‌ی به اشتراک گذاشته شده در یک رشته در subreddit ویندوز XP که نه تنها فرآیند فعال سازی رسمی مایکروسافت را انجام می‌دهد، بلکه این کار را کاملا به صورت آفلاین انجام می‌دهد. کاربران می‌توانند برنامه را آزادانه اجرا کنند، و پس از آن، کامپیوتر را راه‌اندازی مجدد کنند، آن هم بدون اینکه نیازی به تأیید مجدد نسخه XP خود نیز باشد.

کرک ویندوز XP

اما همانطور که توسط The Register (که اولین بار این خبر را مشاهده کرد) اشاره شده، اصولا این روزها دیگر کسی نباید از ویندوز XP استفاده کند. در حالی که این کرک راه نجاتی برای افرادی است که به هر دلیل مجبور به استفاده از نرم‌افزارهای قدیمی هستند که فقط روی یک سیستم عامل به همان اندازه ضعیف اجرا می‌شود، بقیه باید از نسخه پشتیبانی شده ویندوز (یعنی ویندوز ۱۰ یا ۱۱) استفاده کنند. ویندوز XP در دوران اوج خود، مشکلات امنیتی زیادی داشت – و اکنون که ظاهراً در قبر است، در برابر تهدیدات آنلاین امروزی به شدت آسیب پذیر است.

کرک ویندوز XP

البته حتی چنین مشکلاتی هم باعث قبول کردن مهاجرت به سیستم‌ عامل‌های نسل جدید نشده است. اما برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران ویندوز، بهتر است گذشته را در جایی که نهفته است رها کنند. اگر باید از نوستالژی لذت ببرید، بهتر است این کار را به طور خلاصه در یک ماشین مجازی انجام دهید، یا فقط از محتواهای مربوط به آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.