پس‌لرزه سایبرتراک؟ فورد حجم تولید پیکاپ F-150 Lightning را کاهش می‌دهد

2021 5 ford f 150 lightning 2022 1600 01 638bb49fda37f663eb45487c

به گزارش اتوموتیو نیوز، فورد به نمایندگی‌های خود گفت که در پاسخ به کاهش تقاضای مشتریان، تولید هفتگی پیکاپ F-150 لایتنینگ را در سال آینده کاهش می‌دهد.

فورد به نمایندگی‌های خود گفته است که از سال آینده برای تولید میانگین ۱٬۶۰۰ دستگاه پیکاپ الکتریکی در مرکز خودروهای الکتریکی روگ در دیربورن میشیگان آماده شوند. این شرکت در حال حاضر هر هفته ۳٬۲۰۰ پیکاپ را در این کارخانه تولید می‌کند.

اِما بِرگ، سخنگوی فورد، از اظهار نظر در مورد اعداد منتشرشده در این گزارش خودداری کرد و در ایمیلی گفت: «ما به تطبیق تولید پیکاپ F-150 لایتنینگ با تقاضای مشتریان ادامه خواهیم داد.»

فروش خودرو های الکتریکی همچنان روند صعودی دارد، اما نه به آن سرعتی که برخی خودروسازان پیش‌بینی کرده بودند. در نتیجه، چندین شرکت از برنامه‌های بلند پروازانه‌ی تولید خود عقب‌نشینی کرده‌اند، از جمله فورد که اخیراً گفته بود ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را به تأخیر خواهد انداخت که شامل توقف ساخت یکی از دو کارخانه‌ی تولید باتری در کنتاکی و کاهش میزان تولید در کارخانه‌ی باتری‌سازی دیگری در میشیگان می‌شود.

فورد در سه ماهه‌ی گذشته حدود ۱٫۳ میلیارد دلار و از ابتدای سال تاکنون ۳٫۱ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست داده و گفته است که در مجموع، امسال ۴ میلیارد دلار از دست خواهد داد.

با همه‌ی این‌ها، فروش خودروهای برقی همچنان روبه‌رشد است. فورد ۲۰٬۳۶۵ دستگاه F-150 لایتنینگ در سال ۲۰۲۳ فروخته است. این عدد در مقایسه با فروش ۱۳٬۲۵۸ دستگاه در سال ۲۰۲۲، رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد اما همچنان خودروهای برقی کمتر از ۸ درصد از کل فروش خودروهای آمریکا را در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند.

فروش خودروهای برقی به‌دلیل قیمت بالا و کمبود محل شارژ با موانعی مواجه است. فورد سعی کرده تا با عرضه‌ی نسخه‌های جدید مانند F-150 لایتنینگ فلش و همکاری با تسلا برای استفاده از شارژرهای این شرکت اوضاع فروش این خودروها را بهتر کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.