پر شدن بازار سیاه چین با پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم عرضه نشده اینتل

پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم شرکت اینتل با نام Raptor Lake Refresh که هنوز عرضه نشده‌اند، در حال حاضر در بازار سیاه چین به فروش می‌رسند. بنابراین اگر می‌خواهید پردازنده جدید ۳۵ وات یا ۶۵ وات شرکت اینتل را بخرید، باید به پلتفرم فروش آنلاین چینی مراجعه کنید.

شرکت اینتل با مشکل فروش سخت افزار پیش از عرضه مواجه است و این موضوع سال هاست که ادامه دارد. به طور معمول، شرکت اینتل نگران این مشکل نیست، زیرا سخت‌افزار جدید نیاز به پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در قالب یک مادربرد جدید یا بایوس (BIOS) سازگار دارد. در رابطه با سری جدید Core نسل چهاردهم، این دو مورد از قبل فراهم شده است، بنابراین سخت‌افزاری که زودتر فروخته شده، کاملاً سازگار است.

پردازنده‌های منتشر نشده در پلتفرم دست دوم چینی Goofish در دسترس هستند

گزارشات اولیه نشان می‌دهد که پردازنده‌های نسل چهاردهم شرکت اینتل، که هنوز منتشر نشده‌اند، در پلتفرم دست دوم چینی Goofish قابل دسترسی هستند. این پلتفرم گزینه‌ای مناسب برای خریدارانی است که به دنبال تجهیزات با قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول هستند.

گزارشات حاکی است که حداقل یک نمونه از تراشه‌های Core i3-14100، که در دسته محصولات پایین رده شرکت اینتل قرار دارد، قبلاً در پلتفرم Goofish به فروش رسیده است. همچنین، به نظر می‌رسد تعداد بیشتری از پردازنده‌های سری جدید در این پلتفرم موجود باشند، که از جمله آن‌ها می‌توان به تراشه‌های Core i5-14400F، i5-14500 و حتی Core i5-14500T با توان ۳۵ وات اشاره کرد. البته هر نمونه دارای نام خرده فروشی نهایی است و هیچ شکی در رابطه با نام آن باقی نمی‌گذارد.

با توجه به این گزارشات، به نظر می‌رسد که پلتفرم Goofish یک منبع مناسب برای خرید واحدهای پردازشی نسل چهاردهم شرکت اینتل باشد. این پلتفرم می‌تواند به خریداران امکان دسترسی به تجهیزات با قیمت مناسب را بدهد. البته باید توجه داشت که این گزارشات اولیه هستند و ممکن است در آینده تغییر کنند.

چرا پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل در بازار سیاه چین به فروش می‌رسد؟

تعیین منشاء دقیق این پردازنده‌ها دشوار است، اما احتمالاً شرکت اینتل قبلاً اطلاعات لازم را در اختیار داشته است، زیرا همه پردازنده‌های موجود در این پلتفرم دارای کد QR قابل مشاهده هستند. قابل قبول ترین توضیح این است که این پردازنده‌ها نمونه‌های برای تعیین صلاحیت هستند که به نهادهای سخت افزاری و نرم افزاری مختلف ارسال می‌شوند. این پردازنده‌ها برای عرضه محصول در آینده، اغلب چند هفته یا حتی ماه‌ها قبل، آماده می‌شوند. این روش نمونه‌برداری زودهنگام معمولاً شامل توزیع ده‌ها و گاهی صدها پردازنده است، که بسیاری از آنها در نهایت در پلتفرم‌هایی مانند مورد مذکور ظاهر می‌شوند.

پر شدن بازار سیاه چین با پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل عرضه نشده
14500T 1
پر شدن بازار سیاه چین با پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل عرضه نشده
پردازنده‌های Intel 14th Core 35W & 65W، منبع: Goofish

تاریخ عرضه پردازنده‌های شرکت اینتل

شرکت اینتل هنوز تاریخ دقیق عرضه پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم خود را تأیید نکرده است. این شرکت چند هفته قبل پردازنده‌های گیمینگ آنلاک شده با توان ۱۲۵ وات خود را معرفی کرده است. در واقع، یک رویداد ویژه برای تاریخ ۲۳ آذر ماه (۱۴ دسامبر) سال جاری برنامه‌ریزی شده است، اما تا جایی که ما می‌دانیم، این رویداد برای پردازنده‌های سری Meteor Lake و Raptor Lake-HX خواهد بود. به طور معمول، شرکت اینتل این مدل‌های دسکتاپ سطح پایین‌تر را در ماه ژانویه پس از نمایشگاه CES عرضه می‌کند، اما به نظر می‌رسد که در این باره هیچ رازی باقی نمانده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.