پرفروش‌ترین موبایل‌های تاریخ در تصاحب نوکیا و آیفون

best sell phones 66139e4667794fc357b03dcb

زمانی که نوکیا ۱۱۰۰ به بازار آمد، گوشی‌های دیگری مثل سری نوکیا E و اولین نسخه‌های آیفون نیز حضور داشتند، اما کماکان رقابت را به عملکرد خوب، قیمت مناسب و اندازه‌ی جیبی گوشی نوکیا ۱۱۰۰ باختند.

پس از نوکیا نوبت به اپل می‌رسد که خودی نشان دهد. رتبه‌ی سوم فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌ها، به آیفون ۶ و آیفن ۶ پلاس تعلق دارد؛ گوشی‌هایی که با نمایشگر ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی خود بازار موبایل را به‌کلی متحول کردند و همچنان محبوب‌ترین گوشی‌های تاریخ آیفون محسوب می‌شوند. فروش این گوشی‌ها آنقدر حیرت‌آور بود که در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی دیگری از آیفون ۶ با قیمتی رقابتی و سطح میان‌رده، وارد بازار شد.

۱۷ جایگاه بعدی فهرست گوشی‌های پرفروش تاریخ، بین آیفون و نوکیا تقسیم شده است؛ البته گوشی سامسونگ مدل E1100 و گوشی موتورولا مدل ریزر V3 با کسب رتبه‌ی یازدهم و هفدهم، توانسته‌اند اندکی انحصار بازار را کمرنگ کنند.

رقابت گوشی‌های هوشمند؛ اپل دربرابر سامسونگ

باورش سخت است، اما شرکت اپل با فروش کامپیوترهای رومیزی و شرکت سامسونگ با فروشگاه مواد غذایی، امروزه در بازار گوشی هوشمند به جایگاهی رسیده‌اند که رسیدن به آن برای شرکت‌های دیگر تقریباً غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

مقاله مرتبط

در سال ۲۰۰۹، آیفون فقط ۲۵ درصد از درآمد اپل را تشکیل می‌داد و در سال ۲۰۲۳، نیمی از درآمد ۳۸۳ میلیارد دلاری اپل را به ارمغان آورد. براساس پژوهش تحلیلگران Omdia، آیفون هرساله ۱۰ گوشی برتر و پرفروش بازار را به نام خود ثبت می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.