پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی

2020 5 5d2d33f1 fd82 48fb a0ff 90f9961b158d 638bafbd3434f09766ae4b6b jpeg

خوشبختانه یا متاسفانه با گذشت زمان، جهان اطراف ما روز به روز با تکنولوژی بیشتر خو گرفت و همین اتفاق باعث به وجود آمدن شغل‌های زیادی با درامدهای عالی در دنیای فناوری‌های دیجیتال شد. بیایید نگاهی به این شغل‌ها بیاندازیم:

۱. توسعه وب

با افزایش تقاضا برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی وب، توسعه وب به حوزه‌ای پرسود در برنامه‌نویسی تبدیل شده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از زبان‌های HTML، CSS، جاوا اسکریپت و کتابخانه‌هایی مانند React، Angular و Vue، وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و سایر برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب ایجاد کنند.

۲. توسعه اپلیکیشن موبایل

با ظهور گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، توسعه اپلیکیشن موبایل به یکی از حوزه‌های محبوب دنیای برنامه‌نویسی تبدیل شده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از زبان‌هایی مانند سوئیفت، جاوا و کاتلین، اپلیکیشن‌های موبایلی برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید ایجاد کنند.

۳. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

با رواج بیشتر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در صنایع مختلف، تقاضا برای توسعه‌دهندگانی که می‌توانند سیستم‌های هوشمند ایجاد کنند در حال افزایش است. برنامه‌نویسان می‌توانند از زبان‌هایی مانند پایتون و جاوا برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده کنند.

۴. توسعه بازی‌های رایانه‌ای

صنعت بازی یک صنعت چند میلیارد دلاری در حال رشد است. بازی‌سازان می‌توانند از زبان‌هایی مانند سی، سی پلاس پلاس و جاوا برای ساخت بازی در پلتفرم‌های مختلفی مانند رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کنند.

۵. امنیت سایبری

با افزایش تهدید حملات سایبری، تقاضا برای متخصصان امنیت سایبری در حال افزایش است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با یادگیری زبان‌هایی مانند سی پلاس پلاس، پایتون و جاوا در امنیت سایبری تخصص پیدا کنند تا سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی ایمنی ایجاد کنند.

۶. توسعه بلاکچین

فناوری بلاکچین در صنایع مختلفی از جمله مالی، مراقبت‌های بهداشتی و مدیریت زنجیره تامین رواج بیشتری پیدا کرده است. زبان‌هایی مانند Solidity برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در پلتفرم‌های بلاکچین مانند اتریوم کاربردهایی زیادی دارند.

۷. رایانش ابری

رایانش ابری با فراهم کردن دسترسی بر اساس تقاضا به منابع محاسباتی، شیوه فعالیت کسب و کارها را متحول کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با یادگیری زبان‌هایی مانند پایتون، جاوا و روبی در محاسبات ابری تخصص پیدا کنند تا برنامه‌های کاربردی، مقیاس‌پذیر و قابل اعتمادی ایجاد کنند.

پرتقاضاترین زبان‌های برنامه‌نویسی

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.