پردازنده Xeon W9-3595X HEDT اینتل: ۶۰ هسته، ۱۲۰ رشته، ۴.۶ گیگاهرتز و ۱۱۲ مگابایت کش L3

شرکت اینتل در حال آماده شدن برای رونمایی از نسل بعدی پردازنده های ورک استیشن Xeon W-3500 و خانواده HEDT است، لازم به ذکر است، نسخه پرچم‌دار W9-3595X از ۶۰ هسته، ۱۲۰ رشته، ۲۳۲ مگابایت کش پشتیبانی خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، به نظر می‌رسد شرکت اینتل ورک استیشن Xeon و خانواده HEDT خود را آماده می‌کند زیرا تراشه پرچمدار به تازگی توسط Benchleaks در پایگاه داده بنچمارک Geekbench شناسایی شده است. شایعات قبلی در رابطه با پردازنده‌ها به این موضوع اشاره داشتند که شرکت اینتل تراشه‌های Xeon W-2500 و W-3500 Workstation/HEDT خود را در اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌کند و به نظر می‌رسد این ورودی با آنها هماهنگ است. جزئیات مربوط به سری پردازنده‌های Xeon W-2500 چندی پیش فاش شده بود ، بنابراین این بار، ما خط ورک استیشن رده بالا را بررسی می‌کنیم.

مشخصات پردازنده های Xeon W9-3595X HEDT شرکت اینتل

در ابتدا به مشخصات این تراشه‌ها می‌پردازیم. پردازنده Xeon W9-3595X شرکت اینتل محصول پرچمدار خانواده Xeon W-3500 خواهد بود. این تراشه با مادربردهای سوکت LGA 4677 مانند Pro WS W790-ACE شرکت ایسوس سازگار خواهد بود. خود پردازنده دارای ۶۰ هسته و ۱۲۰ رشته خواهد بود که مبتنی بر معماری Golden Cove بوده که همان طراحی مورد استفاده تراشه‌های Sapphire Rapids Xeon W-3400/2400 است.

این پردازنده جدید با کلاک پایه ۴.۶۰ گیگاهرتز فهرست شده است و از ۱۱۲ مگابایت کش L3 و ۱۲۰ مگابایت کش L2 پشتیبانی می‌کند که در مجموع به ارائه ۲۳۲ مگابایت حافظه کش منجر می‌شود. در زیر مقایسه بین پرچمداران هر نسل آورده شده است:

پردازنده Xeon W9-3595X در مقابل Xeon W9-3495X

  • ۶۰ هسته / ۱۲۰ رشته در مقابل ۵۶ هسته / ۱۱۲ رشته (بیش از ۷ درصد افزایش)
  • ۱۲۰ مگابایت کش L2 در مقابل ۱۱۲ مگابایت کش L2 (بیش از ۷.۱ درصد افزایش)
  • ۱۱۲ مگابایت کش L3 در مقابل ۱۰۵ مگابایت کش L3 (بیش از ۶.۶ درصد افزایش)

عملکرد پردازنده‌های جدید شرکت اینتل به چه صورت است؟

وقتی صحبت از عملکرد پردازنده‌ها به میان می‌آید، هیچ یک از سه نمونه مورد بررسی در بنچمارک Geekbench 6 نمی‌توانند به عملکرد پردازنده موجود کمپانی اینتل، یعنی نسخه Xeon W9-3495X نزدیک شوند. به عبارت دیگر، هیچ یک از این سه نمونه در آزمون عملکرد خود به سطح پردازنده مذکور نرسیده‌اند. این نتایج نشان می‌دهند که این نمونه‌ها ممکن است نسخه‌های اولیه یا نمونه‌های آزمایشی از پردازنده باشند که هنوز به بهینه‌سازی نهایی خود نرسیده‌اند.

سرعت‌های کلاک در گزارش Geekbench از ۴.۱ تا ۴.۵ گیگاهرتز متغیر است، که نشان می‌دهد هنوز باید تنظیمات و بهبودهای بیشتری انجام شود. انتظار نمی‌رود که خط تولید نسل بعدی ورک استیشن Xeon یک ارتقاء بزرگ باشد، اما کاربرانی که روی پلتفرم‌های قبلی W790 سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌توانند تراشه‌های خود را بدون نیاز به به‌روزرسانی پلتفرم‌های خود به چیزی بهتر ارتقا دهند.

پردازنده Xeon W9-3595X HEDT اینتل: 60 هسته، 120 رشته، 4.6 گیگاهرتز و 112 مگابایت کش L3
منبع تصویر:Geekbench

شرکت AMD در خانواده پردازنده‌های Threadripper 7000 از تعداد بسیار بیشتری هسته استفاده می‌کند، تا حدی که در تراشه پرچمدار خود، تا ۹۶ هسته را فراهم کرده و از معماری Zen 4 جدید استفاده می‌کند. این چیپ‌ها به طور مشخص در وظایف چند رشته‌ای بسیار کارآمد بوده‌اند و این وضعیت با عرضه خانواده ورک استیشن جدید کمپانی اینتل نیز باید به همین شکل باقی بماند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.