پردازنده Core i9 14900KS اینتل دیلید و بنچمارک شد: مصرف برق بیش از ۴۳۰ وات در Y-Cruncher

احتمالا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید، بنچمارک‌های دیلید شده دقیق‌تری از پردازنده Core i9 14900KS کمپانی اینتل توسط عضوی از OCN، به نام Pahtunov منتشر شده است.

نکته قابل توجه این است که این پردازنده جدید شرکت اینتل با سرعت ۵.۹ گیگاهرتز در تمام هسته‌ها، در بنچمارک‌های دیلید شده مصرف برق بیش از ۴۳۰ وات را به نمایش می‌گذارد.

اولین تصاویر پردازنده دیلید شده Core i9-14900KS شرکت اینتل از همان کاربری که عکس‌های بسته را چند روز پیش در دسترس قرار داده بود، منتشر شد. اینها ممکن است اولین تصاویر از یک تراشه دیلید شده i9-14900KS باشند، اما در مقایسه با آنچه قبلاً در نسخه ۱۴۹۰۰K کمپانی اینتل دیده‌ایم چیز جدیدی محسوب نمی‌شود، زیرا هر دو تراشه‌های یکسان با پیکربندی‌های هسته‌ای مشابه هستند و تنها تفاوت در دستچین شدن (Bining) آنهاست که باعث می‌شود در پردازنده‌های KS سرعت کلاک بالاتری داشته باشیم.

پردازنده Core i9 14900KS اینتل دیلید و بنچمارک شد: مصرف برق بیش از 430 وات در Y-Cruncher
پردازنده Core i9 14900KS شرکت اینتل دیلید و بنچمارک شد

نحوه انجام آزمایش:

درست مانند سایر تراشه‌های برتر، پردازنده Core i9-14900KS کمپانی اینتل از لحیم کاری با برنامه TIM بین IHS و قالب پردازنده استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن، IHS دارای روکش طلا برای اتلاف بار حرارتی از قالب تراشه است. اولین کاری که کاربر انجام داد این بود که TIM استاندارد را با فلز مایع ممتاز جایگزین کرد و آن را در پایه دای مستقیم قرار داد. در ادامه آزمایش با IHS نصب شده انجام شد، بنابراین این یک آزمایش خنک کننده مستقیم دای نیست.

عملکرد پردازنده Core i9 14900KS شرکت اینتل

بنچمارک‌های مورد استفاده شامل Cinebench R24 (MT) و Y-Cruncher (MT) هستند. در هر دو آزمایش، پردازنده Intel Core i9-14900KS به سختی از نسخه Core i9-14900K موجود بهتر عمل کرد زیرا سرعت کلاک به تنهایی می‌تواند بر عملکرد تراشه تاثیر زیادی داشته باشد. یکی از مواردی که در عملکرد پردازنده ۱۴۹۰۰KS قابل توجه بود، مصرف انرژی آن است. به این صورت که مصرف انرژی در هر دو بنچمارک حدود ۳۸۰ تا ۴۰۰ وات بود و در بیشترین حالت به ۴۳۲ وات رسید که برای این کلاس از تراشه‌ها خیره کننده محسوب می‌شود.

  • cinebench 5900 (24) stock IHS: دما ۸۵ درجه سانتیگراد، مصرف انرژی ۳۷۶ وات
  • cinebench 5900 (24) delid: دما ۷۵ درجه سانتیگراد، مصرف انرژی ۳۶۶W
  • y-cruncher 5900 (24) stock IHS: دما ۸۹ درجه سانتیگراد، مصرف انرژی ۴۳۲ وات
  • y-cruncher 5900 (24) delid: دما ۸۲ درجه سانتیگراد، مصرف انرژی ۴۰۹ وات

پردازنده ۱۴۹۰۰KS بدون دیلید (نتایج موجود):

پردازنده Core i9 14900KS اینتل دیلید و بنچمارک شد: مصرف برق بیش از 430 وات در Y-Cruncher

پردازنده ۱۴۹۰۰KS دیلید شده (نتایج فلز مایع):

پردازنده Core i9 14900KS اینتل دیلید و بنچمارک شد: مصرف برق بیش از 430 وات در Y-Cruncher

ولتاژ در ۱.۳۸۵ ولت به اوج خود رسید، همچنین به نظر می‌رسد که به کار بردن فلز مایع به پایین نگه داشتن دماها کمک کرده است زیرا آنها به سختی از مرز ۹۰ درجه سانتیگراد عبور کردند. در مقایسه با IHS استوک، IHS فلز مایع کاهش ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد را نشان می‌دهد، علاوه بر آن اگر قصد داشته باشید مسیر خنک‌کننده مستقیم دای را انتخاب کنید، می‌توان انتظار داشت که دما حتی بیشتر از این مقدار کاهش یابد.

Gigabyte Z790 Motherboard Roadmap 1
منبع تصویر: Momomo_US

علاوه بر این، بر اساس پست Momomo_US ، به نظر می‌رسد که سازندگان مادربرد مانند کمپانی گیگابایت در حال آماده سازی مادربردهای پیشرفته جدید هستند که منحصراً برای پردازنده Core i9-14900KS شرکت اینتل بهینه شده‌اند. مادربرد آینده Gigabyte Z790 AORUS Xtreme X ICE دارای پروفایل‌های عملکرد انحصاری و بهینه سازی برای محصول پرچمدار شرکت اینتل، یعنی “Special Edition” خواهد بود، بنابراین می‌توان انتظار داشت زمانی که به عرضه این پردازنده بیشتر نزدیک شدیم اطلاعات بیشتری در رابطه با آن منتشر شود. قرار است این پردازنده جدید شرکت اینتل هفته آینده در تاریخ ۱۴ ماه مارچ در قفسه‌های خرده فروشی‌ها منتشر شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.