پردازنده Core i9-14900KS اینتل با کلاک ۶.۲ گیگاهرتز و ولتاژ بالا مشاهده شد

با توجه به احتمالات موجود، انتظار می‌رود ‌پردازنده جدید شرکت اینتل، یعنی Core i9 14900KS حدودا در نیمه ماه مارچ سال جاری به فروش برسد. با این حال، آشکار است که برخی از فروشندگان منتظر هیچ ممنوعیت رسمی فروش نیستند، زیرا عکس‌های جعبه‌ها، و همچنین پردازنده‌های جدید، از قبل در اینترنت قرار گرفته‌اند.
لازم به ذکر است که تراشه Core i9-14900KS یک پردازنده جدید ۲۴ هسته‌ای (۸ هسته P پر قدرت و ۱۶ هسته E کم مصرف) برای سوکت LGA1700 خواهد بود. KS مخفف Special Edition است که در این مورد به معنای باینینگ (binning) بهتر، کلاک‌های بالاتر و توان پیش‌فرض است. همه این مشخصات پیش‌تر منتشر شده بود، اما به نظر می‌رسد اکنون از طریق افشا شدن اولین واحدهای فروخته شده تأیید شده‌اند. جدول افست (offset) نقطه ولتاژ/فرکانس نشان می‌دهد که پردازنده Core i9-14900KS به ۱.۴۹۸ ولت توان برای رسیدن به کلاک ۶.۲ گیگاهرتز نیاز دارد.

پردازنده Core i9-14900KS اینتل با کلاک 6.2 گیگاهرتز و ولتاژ بالا مشاهده شد
امتیاز پیش‌بینی سیلیکون Core i9-14900KS شرکت ایسوس، منبع تصویر: pakhtunov

مقایسه امتیازهای SP هسته‌های پردازنده های i9 14900KS، ۱۴۹۰۰K و ۱۴۹۰۰KF بر اساس آزمایش بزرگ مقیاس

در انجمن Overclock.net، کاربری با عنوان pakhtunov نتایج اولیه را از بهینه‌سازی‌های بایوس (BIOS) شرکت ایسوس به اشتراک گذاشته است. به نظر می‌رسد که این پردازنده برای ارائه توانایی کامل خود، به یک بایوس جدید نیاز دارد، اما این کاربر قبلاً توانایی دستیابی به امتیاز SP (Silicon Prediction) 120 برای هسته P و ۶۷ امتیاز برای هسته E را داشته است. (امتیاز SP یک معیار است که برای اندازه‌گیری عملکرد و کارایی پردازنده‌های سخت‌افزاری استفاده می‌شود.)

برای مقایسه، یک آزمایش بزرگ مقیاس بر اساس روش یکسان نشان می‌دهد که پردازنده‌های Core i9-14900K و Core i9-14900KF دارای SP هسته P با امتیازهای به ترتیب ۹۹.۴ و ۱۰۸.۶ هستند. به نظر می‌رسد ارزش SP هسته E پردازنده ۱۴۹۰۰KS کمتر از هر دو نسخه K و KF با امتیازهای به ترتیب ۸۱.۷ و ۸۱ است.

پردازنده Core i9-14900KS اینتل با کلاک 6.2 گیگاهرتز و ولتاژ بالا مشاهده شد
امتیاز پیش‌بینی سیلیکون Core i9 14900KS شرکت ایسوس، منبع تصویر: pakhtunov

این کاربر به زودی نتایج بیشتری را به اشتراک می‌گذارد. فقط به خاطر داشته باشید که نمرات پیش بینی سیلیکون ممکن است یک مقدار قابل مقایسه بین پردازنده‌های مختلف نباشد. در مورد نسخه‌های i9 14900KS و ۱۴۹۰۰K(F) باید گفت که مشخصات سیلیکونی مشترک دارند اما در فرکانس، توان و تنظیمات ولتاژ متفاوت هستند، که ممکن است کمتر مشکل ساز باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.