پردازنده Core i9-14900K اینتل رکورد جهانی اورکلاک را در بنچمارک SuperPi ثبت کرد

حتما شما هم موافق هستید که اورکلاک یک هنر است و هیچ‌کس جز اورکلاکرهای حرفه‌ای که همیشه با انجام آزمون‌های خارج از حد معمول و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته در تلاش برای کشف حداکثر توانایی و عملکرد محصولات هستند، بر این هنر مسلط نیست. اکنون، اورکلاکر افسانه‌ای، یعنی SAFEDISK، با دستیابی به اولین رکورد جهانی در اجرای بنچمارک SuperPI که با استفاده از اورکلاک پردازنده Core i9-14900K شرکت اینتل در زیر ۳ دقیقه به پایان رسید، وارد مرحله جدیدی شده است.

همانطور که گفته شد پردازنده Intel Core i9-14900K با استفاده از تنظیمات بالا و اورکلاک، یک رکورد جدید جهانی در بنچمارک SuperPI را به دست آورده است. این پردازنده موفق شده است که زمان اجرای بنچمارک SuperPI را به زیر ۳ دقیقه کاهش دهد. این تست بر روی مادربرد ROG Maximus Z790 APEX Encore شرکت ایسوس صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که ۳۲M SuperPI یکی از پرکاربردترین بنچمارک‌ها برای ثبت رکوردهای جهانی است. این یک بنچمارک فوق سریع و جالب است که نشان می‌دهد پردازنده‌های مدرن و ترکیبات حافظه چقدر می‌توانند سریع باشند. به نظر می‌رسد اورکلاکر کره جنوبی، SAFEDISK (SoonHo Jeong) با آخرین اجرای پردازنده Core i9-14900K شرکت اینتل که در اختیار داشت، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

پردازنده Core i9-14900K اینتل رکورد جهانی اورکلاک را در بنچمارک SuperPi ثبت کرد
پردازنده Core i9-14900K اینتل رکورد جهانی اورکلاک را در بنچمارک SuperPi ثبت کرد، منبع تصویر: SAFEDISK

جزئیات اجرای بنچمارک SuperPI 32M

برای انجام این آزمایش، از یک CPUI Core i9-14900K شرکت اینتل استفاده شد که تحت خنک کننده LN2 قرار گرفت. این تراشه تنها ۴ هسته و ۴ رشته از حداکثر ۲۴ هسته و ۳۲ رشته خود داشت. این پردازنده با مادربرد ROG Maximus Z790 APEX Encore شرکت ایسوس جفت شد که با استفاده از ولتاژ ۱.۳۷ ولت آن را به ۸۴۴۹.۲۲ مگاهرتز رساند. علاوه بر آن از ۳۲ گیگابایت حافظه G.Skill’s DDR5-7800 CL36 استفاده شد که بر روی زمان بندی DDR5-9000+ (CL32-48-45-36-2T) نیز تنظیم شده بود.

Super PI 32M 179.919 1456x819 1
منبع تصویر: SAFEDISK

شکستن رکورد جهانی با استفاده از اورکلاک پردازنده Intel Core i9-14900K

در نتیجه پردازنده Core i9-14900K شرکت اینتل توانست بنچمارک SuperPI 32M را در کمتر از ۳ دقیقه (دقیقاً ۲ دقیقه و ۵۹.۹۱۹ ثانیه) به پایان برساند. این اولین باری است که یک پردازنده توانسته است تست SuperPI 32M را در کمتر از ۳ دقیقه تکمیل کند که معیار جدیدی را برای بخش اورکلاک و نسخه‌های بعدی پردازنده تعیین خواهد کرد. طی بررسی‌های وبسایت wccftech، پردازنده Intel Core i9-14900K در حالت استاندارد خود، بدون هیچ تغییر و اورکلاکی (stock-clocked)، زمان ۵ دقیقه و ۴۵ ثانیه برای اجرای همان بنچمارک را به ثبت رسانده است. این اطلاعات به عنوان یک مقایسه مفید برای نشان دادن تاثیر اورکلاک و سرعت بالاتر پردازنده آورده شده است.

شما می‌توانید نتایج بنچمارک مورد بررسی را در سایت HWBOT پیدا کنید. در حال حاضر اورکلاک این پردازنده شرکت اینتل توانسته است جایگاه اول را در مقایسه با سایر نتایج در سطح رکورد جهانی، رتبه‌بندی جهانی و Core i9-14900K (8P) را به دست آورد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.