پردازنده Arrow Lake اینتل با نام تجاری Core Ultra 200، Raptor Lake-H Refresh Core 200H معرفی می‌شود

بر اساس جدیدترین اخبار پیرامون محصولات شرکت اینتل، پردازنده های موبایلی Arrow Lake و Raptor Lake-H Refresh نسل بعدی این کمپانی با نام های تجاری Core Ultra 200 و Core 200H معرفی خواهند شد.

نام تجاری Intel Core Ultra 200 برای پردازنده‌های Arrow Lake و عنوان Core 200H برای پردازنده‌های Raptor Lake-H Refresh

این اطلاعات جدید از سوی افشا کننده قابل اعتماد، یعنی Golden Pig Upgrade منتشر شده است که به تازگی در مورد نام تجاری پردازنده‌های Arrow Lake و Raptor Lake-H Refresh شرکت اینتل، پستی به اشتراک گذاشته بود. این سومین خروجی از سری Raptor Lake برای لپ‌تاپ‌ها است و دومین باری خواهد بود که این پردازنده‌ها به‌روزرسانی می‌شوند.

در اینجا به بررسی نام‌های تجاری این تراشه‌ها می‌پردازیم. به طور کلی پردازنده‌های Arrow Lake شرکت اینتل تحت عنوان سری Core Ultra 200 معرفی خواهند شد. این شامل هر دو تراشه‌های مدل H و U می‌شود، بنابراین باید انتظار نام‌هایی مانند Core Ultra 9 2XXH و Core Ultra 7 2XXU را برای این مدل پردازنده‌ها داشته باشید. در رابطه با پردازنده‌های Reptor Lake-H Refresh باید گفت، ما در انتظار پردازنده‌های Non-Ultra هستیم که با نام تجاری Core 200H معرفی می‌شوند. در این اطلاعات منتشر شده هیچ پردازنده‌ای از سری Raptor Lake-U Refresh ذکر نشده است، علاوه بر آن شرکت اینتل احتمالاً برخی از تراشه‌های Meteor Lake را برای پوشش بخش پایین رده نگه می‌دارد در حالی که پردازنده‌های Arrow Lake آن بازار پیشرفته‌تر را هدف قرار خواهند داد.

پردازنده Arrow Lake اینتل با نام تجاری Core Ultra 200، Raptor Lake-H Refresh Core 200H معرفی می‌شود
نام تجاری Intel Core Ultra 200 برای پردازنده‌های Arrow Lake و عنوان Core 200H برای پردازنده‌های Raptor Lake-H Refresh، منبع تصویر: Golden Pig Upgrade via Bilibili

حالا این سوال به وجود می‌آید که چه نیازی به آپدیت کردن پردازنده‌های Raptor Lake-H برای بار دوم وجود دارد؟ جواب ساده است، این به‌روزرسانی صرفاً به دلیل فاکتور قیمت این تراشه‌ها انجام شده است. تراشه‌های Raptor Lake-H ارزش بهتری را ارائه می‌دهند، حتی اگر در رده عملکردی بالا در دسته بازی‌های ویدیویی قرار نگیرند. از سوی دیگر پردازنده‌های Arrow Lake-H و Arrow Lake-HX در طراحی‌های گرانتر استفاده خواهند شد و با جدیدترین سخت‌افزار‌هایی که در زمان عرضه موجود است، ادغام می‌شوند.

مشخصات پردازنده‌های مورد انتظار:

در رابطه با اطلاعاتی که تاکنون در مورد پردازنده‌های موبایلی Arrow Lake به دست آمده می‌توان گفت، آن‌ها در سه مدل ارائه خواهند شد که شامل نسخه‌های HX، H و U است. لازم به ذکر است که پردازنده‌های Arrow Lake-H قبلاً در پیکربندی‌های ۶ هسته P Lion Cove و ۸ هسته E Skymont مشاهده شده‌اند. 

در حالی که iGPU بر اساس همان معماری گرافیکی Xe-LPG Alchemist خواهد بود، پردازنده‌های خاصی وجود دارند از معماری جدیدتر و اصلاح شده Alchemist+ Xe-LPG+ استفاده خواهند کرد. پردازنده‌های رده بالای Arrow Lake-HX از همان دای‌های تراشه‌های دسکتاپ بهره خواهند برد که به تازگی با حداکثر ۸ هسته P و ۱۶ هسته E مشاهده شده‌اند. در همین حال، پردازنده‌های Raptor Lake-H Refresh Core 200H دارای حداکثر ۶ هسته P بر اساس Raptor Cove و ۸ هسته E مبتنی بر معماری هسته Gracemont خواهند بود.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۵، پردازنده‌های موبایلی Arrow Lake Core Ultra 200 و Raptor Lake-H Refresh Core 200H شرکت اینتل در دسترس قرار بگیرند. علاوه بر این سری Core Ultra 200 این شرکت نیز باید شامل پردازنده‌های Lunar Lake-MX باشد، با این وجود هنوز نام تجاری مناسبی برای آن‌ها تایید نشده است. در مقابل، مجموعه شرکت AMD همچنین ترکیبی از معماری‌های مختلف قدیمی خواهد بود که در کنار تراشه‌های جدیدتر Strix Point وجود خواهند داشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.