پردازنده ۱۴۹۰۰KS اینتل قدرت‌نمایی کرد؛ خط‌و‌نشان برای بهترین تراشه AMD

سرعت کلاک Core i9-14900KS می‌تواند تا ۶٫۲ گیگاهرتز برای حالت بوست تک‌هسته‌ای و دوهسته‌ای و همچنین تا ۵٫۹ گیگاهرتز در عملکرد سه تا هشت هسته‌ای افزایش پیدا کند. این مقدار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاهرتز برای هسته‌های پرقدرت و ۱۰۰ مگاهرتز برای هسته‌های کم‌مصرف، بیشتر از ۱۴۹۰۰K است.

توان مصرفی پردازنده اینتل Core i9-14900KS

گفته می‌شود که عملکرد تراشه‌ی Core i9-14900KS در فرکانس‌های توربو، مصرف توان حدود ۴۱۰ وات را برای این پردازنده در پی داشته است که حرارت بسیار زیادی تولید خواهد کرد. در گذشته پردازنده‌های انگشت‌شماری در حالت اورکلاک به این سطح از مصرف توان رسیده‌اند.

مقالات مرتبط

در حال حاضر با نمونه‌ی پیش‌تولید پردازنده‌‌ی تیم آبی سر و کار داریم و احتمالاً در محصول نهایی سطح توان بسیار کمتر خواهد شد. با وجود این، ممکن است پردازنده‌ی نسل بعدی اینتل به‌طور قابل توجهی پرمصرف‌تر از Core i9-14900K باشد، زیرا لیتوگرافی Intel 7 (یا ۱۰ نانومتری Enhanced SuperFin) تنها می‌تواند با افزایش چشمگیر مصرف توان، به فرکانس‌های بالاتر برسد.

تاکنون وجود پردازنده‌ی Core i9-14900KS، مشخصات و قیمت CPU به‌طور رسمی تأیید و مشخص نشده است؛ اما چنانچه مصرف توان این تراشه واقعاً به اندازه‌ای باشد که افشاگران گفته‌اند، به سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمندی نیاز خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.