پردازنده ۱۲ هسته‌ای لپ تاپ Ryzen 9 7845HX دیده شد

به تازگی روی دیتابیس Ashes of the Singularity یک مدخل جدید دیده شده که گویا به یک بنچمارک از پردازنده مخصوص لپ تاپ AMD Ryzen 9 7845HX مربوط می‌شود. اطلاعاتی که از این پردازنده منتشر شده بسیار محدود است، اما تأیید شده که این پردازنده یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای و ۲۴ رشته‌ای است. ترکیب هسته‌های این پردازنده مشابه پردازنده دسکتاپ Ryzen 9 7900X بوده و به همان صورت هم نمایش داده می‌شود (۲۴ هسته فیزیکی و منطقی).

پردازنده مخصوص لپ تاپ Ryzen 9 7845HX

اینطور که از اطلاعات منتشر شده برداشت می‌شود، به احتمال زیاد پردازنده مخصوص لپ تاپ R9 7845HX در اصل یک سیلیکون دسکتاپ بوده که به عنوان پردازنده لپ تاپ تغییر پیدا کرده است، درست همانند پردازنده‌های سری HX نسل سیزدهمی Raptor Lake شرکت اینتل. با این حساب، این پردازنده اولین پردازنده Ryzen-HX به حساب می‌آید که بیش از ۸ هسته دارد.

AMD RYZEN 7845HX 850x394 1

تابستان امسال، شرکت AMD اعلام کرد که قصد دارد الگوی نام‌گذاری پردازنده‌های Ryzen 7000 Mobile را تغییر بدهد. در کنار آن، AMD از یک پردازنده با نام Ryzen 9 7945HX “Dragon Range” Zen 4 نیز پرده برداشت. با در نظر گرفتن اینکه پردازنده ۷۸۴۵HX که اکنون با آن ملاقات کرده‌ایم یک پردازنده ۱۲ هسته‌ای است، این احتمال وجود دارد که شرکت AMD قصد داشته باشد یک پردازنده لپ تاپ ۱۶ هسته‌ای – Ryzen 9 7945HX را نیز برای مقابله با پردازنده ۲۴ هسته‌ای Core i9 13900HX عرضه کند.

ryzen 7000 mobile new naming 1 850x479 1

اگر شرکت AMD از همان بستر I/O دسکتاپ Zen 4 برای پردازنده‌های لپ تاپ Ryzen 7000 استفاده کند، پردازشگر گرافیکی مجتمع آن‌ها تنها محدود به ۲ واحد پردازشی (CU) خواهد بود. البته از آن‌جا که طراحی معماری Zen 4 چیپلتی و ماژولار است، ممکن است شرکت AMD تصمیم بگیرد که بستر IO این پردازنده‌ها را برای گرافیک داخلی قدرتمندتر بهبود دهد. در همین حال، قابلیت‌هایی از بسترهای دسکتاپ که برای پردازنده‌های لپ تاپ چندان مهم نیستند – مثل تعداد مسیرهای PCIe – به احتمال زیاد برای بسترهای اصلاح شدۀ مخصوص لپ تاپ محدود خواهد شد.

پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ Ryzen 7000HX شرکت AMD به احتمال زیاد سال آینده و در رویداد CES 2023 به طور رسمی معرفی و عرضه خواهند شد. این پردازنده‌ها رده‌بالا‌ترین پردازنده‌های لپ تاپی AMD به حساب می‌آیند و برای لپ تاپ‌های حرفه‌ای گیمینگ و تولید محتوا در نظر گرفته می‌شوند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.