پردازنده پرچمدار Google Tensor G3 در پیکسل ۸a ناامید‌کننده ظاهر شد

pixel 7 pro lock screen 63d55a54733fadf7488770e6

درحالی‌که ماه‌ها تا رونمایی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو فاصله داریم، اولین بنچمارک منتسب‌به پیکسل ۸a در گیک‌بنچ دیده شده است. همانطور که می‌شد انتظار داشت، این گوشی از پردازنده تنسور نسل سوم استفاده می‌کند.

نکته‌‌ای عجیب در دیتابیس گیک‌بنچ دیده می‌شود؛ ظاهراً فرکانس پردازشی تنسور نسل سوم کمتر از نسل دوم است. توجه کنید که تنسور نسل سوم فعلاً در مرحله‌ی آزمایشی به سر می‌برد و جای زیادی برای پیشرفت دارد.

پیکسل ۸a گوگل موفق شده است امتیاز تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب ۱٬۲۱۸ و ۳٬۱۷۵ را در گیک‌بنچ ۵ کسب کند. در کمال تعجب، این گوشی در گیک‌بنچ ۶ آزموده نشده است. گیک‌بنچ ۶ معمولاً امتیاز بالاتری نسبت‌به نسخه‌ی پنجم ثبت می‌کند.

امتیازهای یادشده، پیکسل ۸a را در جایگاه‌های پایین جدول بهترین گوشی های بازار قرار می‌دهند. در نظر داشته باشید تنسور نسل سوم پردازنده‌ای پرچمدار است و وارد گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو نیز می‌شود، به‌همین‌دلیل Snapdragon 8 Gen 3 جدی‌ترین رقیبش خواهد بود.

پرچمدار فعلی کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 در گیک‌بنچ ۵ امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای ۱٬۴۷۹ و ۴٬۸۰۳ را کسب می‌کند تا فاصله‌ی قابل‌توجهی با تنسور نسل سوم داشته باشد.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند پردازنده تنسور G3 قرار است ۹ هسته داشته باشد. این ادعا در دیتابیس گیک‌بنچ تأیید شده است. ظاهراً سریع‌ترین هسته‌ی تنسور G3 با فرکانس ۲٫۹۱ گیگاهرتز فعالیت می‌کند. پیکسل ۸a افزون‌بر پردازنده‌ی تنسور نسل سوم به هشت گیگابایت رم مجهز است و با کدنام Atika شناخته می‌شود.

قیمت گوشی پیکسل ۸a فعلا اعلام نشده است؛ اما با در نظر گرفتن افزایش هزینه‌ی گوشی‌سازی و تشدید مشکلات اقتصادی در برخی از مناطق دنیا، بعید نیست که قیمت موبایل گوگل پیکسل ۸a بیشتر از نسل قبل باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.