پردازنده های لپ تاپ AMD Ryzen 7040U Phoenix رسماً معرفی شدند

شرکت AMD بالاخره تصمیم گرفته پردازنده های کم‌مصرف مخصوص لپ تاپ Ryzen 7040U را رسماً معرفی کند. این پردازنده‌ها مصرف انرژی بین ۱۵ تا ۳۰ وات دارند و به صورت اختصاصی برای اولترابوک‌های سبک و کنسول‌های دستی ویندوزی توسعه پیدا کرده‌اند. شرکت AMD چهار مدل پردازنده از این سری معرفی کرده که شامل مدل‌های ۴ تا ۸ هسته‌ای بر پایه معماری جدید Zen 4 هستند.

پردازنده های لپ تاپ AMD Ryzen 7040U Phoenix

طبق اسلایدهای رسمی، شرکت AMD پردازنده های Ryzen 7040U Phoenix را با هدف عملکرد بسیار بهینه از نظر مصرف انرژی و «شارژدهی فوق العاده» توسعه داده است. این شرکت تلاش بسیار زیادی در جهت بهینه کردن مصرف انرژی این پردازنده‌ها انجام داده و قابلیت‌های هوشمند متعددی برای مدیریت مصرف انرژی آن‌ها توسعه داده است، مخصوصاً برای زمانی که دستگاه به شارژر متصل نیست.

AMD Ryzen 7040U Slide Deck 7
AMD Ryzen 7040U Slide Deck 8

همان‌طور که گفتیم، چهار پردازنده جدید از سری ۷۰۴۰U Phonenix معرفی شده‌اند: ۷۵۴۰U، ۷۶۴۰U، ۷۸۴۰U و ۷۴۴۰U. این پردازنده‌ها به ترتیب ۸، ۶ و ۴ هسته Zen 4 دارند و فرکانس آن‌ها بین ۴.۷ تا ۵.۱ گیگاهرتز است. از همه مهم‌تر، شرکت AMD قول داده که فرکانس پایه این پردازنده‌ها کمتر از ۳.۰ گیگاهرتز نباشد.

مهم‌ترین ویژگی پردازنده‌های Ryzen 7040U هسته‌های Zen 4 نیست، بلکه پردازشگرهای گرافیکی مجتمع RDNA 3 است. شرکت AMD برای این پردازنده‌ها پردازشگرهای مجتمع Radeon 760M، Radeon 780M و Raedon 740M را توسعه داده که به ترتیب به ۱۲، ۸ و ۶ واحد CU مجهز هستند.

AMD Ryzen 7040U Slide Deck 7 1

معرفی پردازنده‌های Ryzen 7040U تنها خبر جدید نیست و گویا روند توسعه پردازنده‌های Ryzen 7040H Phoenix نیز با مشکل مواجه شده و عرضه این پردازنده‌ها ۲ ماه عقب افتاده است. شرکت AMD حتی برای همین پردازنده‌های ۷۰۴۰U هم تاریخ عرضه مشخص نکرده است. اما از آن‌جا که نزدیک رویداد Computex 2023 هستیم، ممکن است شرکای AMD طی این چند هفته مشغول روی لپ تاپ‌های جدید خود با این پردازنده‌ها باشند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.