پردازنده جدید مدیاتک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را به گوشی‌های اقتصادی می‌آورد

helio processor product banner 1 65df29c4b5484d0cca6f729c

مدیاتک در سکوت خبری پردازنده‌ی هلیو G91 را رونمایی کرد که به‌نوعی جانشین هلیو G88 محسوب می‌شود. این تراشه‌ی جدید برای افزایش عملکرد و توانایی گوشی‌های هوشمند اقتصادی طراحی شده است.

براساس اطلاعات رسمی، هلیو G91 می‌تواند از نمایشگری با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز درکنار دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی پشتیبانی کند که پیشرفت چشمگیری درمقایسه‌با نسل قبلی محسوب می‌شود.

هلیو G91 هشت هسته دارد: دو هسته‌ی Cortex-A75 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز برای پردازش‌های سنگین و ۶ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز برای پردازش‌های سبک.

تراشه‌ی جدید مدیاتک با واحد گرافیکی یک گیگاهرتزی Mali-G52 MC2 همراه شده است. هلیو G99 از حداکثر هشت گیگابایت رم LPDDR4X و فضای ذخیره‌سازی eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند.

یکی از شاخصه‌های اصلی جدیدترین پردازنده‌ی مدیاتک بهبود کیفیت عکس‌برداری در گوشی‌های اقتصادی است. مدیاتک در هلیو G99 مجموعه‌ای از شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری را برای پشتیبانی از قابلیت‌هایی ازجمله لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر (EIS) و جبران مشکلات ناشی از سیستم رولینگ شاتر در نظر گرفته است.

مقالات مرتبط

G91 از فناوری HyperEngine مدیاتک برخوردار است که به بهینه‌سازی عملکرد CPU و GPU و رم براساس فاکتورهای مختلف کمک می‌کند. فناوری یاد‌شده به عملکرد پایدار و اجرای روان‌تر بازی‌ها منجر می‌شود. تراشه‌ی جدید مدیاتک از فناوری‌های ارتباطی ۴G و وای‌فای ۵ پشتیبانی می کند.

هلیو G91 می‌تواند به‌لطف موتور ناوبری اینرسی در مکان‌هایی بدون سرویس GPS ردیابی دقیقی دراختیار رانندگان خودرو قرار دهد و از دستورهای صوتی برای روشن‌کردن گوشی بدون استفاده از دست پشتیبانی می‌کند. باید دید استفاده از تراشه‌ی جدید چه تأثیری روی قیمت گوشی های اقتصادی خواهد گذاشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.