پردازنده‌های AMD Ryzen 8050 با ۳ برابر قدرت هوش مصنوعی بیشتر از راه می‌رسند

2021 8 amd ryzen cpu 638bb6ee30170ea02c15bb20

جانشین واقعی APU-های AMD رایزن ۷۰۴۰، سری Strix Point و Strix Point Halo خواهند بود که هر دوی آن‌ها تحت خانواده‌ی رایزن ۸۰۵۰ عرضه خواهند شد. این تراشه‌های لپ‌تاپ به دو بخش تقسیم خواهند شد؛ زیرا تراشه‌های استریکس پوینت طراحی یکپارچه‌ای با ترکیبی از هسته های Zen 5C و Zen 5D ارائه خواهند داد؛ درحالی که تراشه‌های رده بالای استریکس هیلو، دارای طراحی چیپلت‌محور با هسته‌های Zen 5C خواهند بود.

انتظار می‌رود APU-های جدید سری استریکس پوینت در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ عرضه شوند و اولین دستگاه‌های مجهز به این پردازنده AMD از سال آینده وارد بازار شوند. این در حالی است که پردازنده اینتل از سری Arrow Lake تقریباً در همان زمان عرضه خواهد شد.

در حالی که اینتل قابلیت پردازش هوش مصنوعی پردازنده‌های نسل اول Core Ultra (میتیور لیک) را به صورت عمومی فاش نکرده است، اما پیش‌تر فاش شده بود که این تراشه‌ها از واحدی به نام VPU که واحد پردازش هوش مصنوعی اختصاصی در تراشه‌های آینده‌ی این شرکت است، استفاده می‌کنند.

پردازنده‌های نسل ۱۴ میتیور لیک هفته‌ی آینده رونمایی می‌شود، بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم رقابت تیم قرمز و تیم آبی چگونه پیش می‌رود چرا که هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴، نیروی محرکه اصلی کامپیوترها خواهد بود و شرکت‌هایی مانند AMD، اپل، اینتل و کوالکام در همین فضا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.