پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل با پیشرفت ۱۵ درصدی میخ بر تابوت AMD می‌کوبند!

2022 10 intel core 13th gen raptor lake desktop cpu motherboard blue 638bb8dda7331cd9fb2cebfe jpeg

اینتل در ماه‌های پیش رو، پردازنده‌های نسل ۱۴ رپتور لیک رفرش را برای دسکتاپ عرضه می‌کند. بر اساس شایعات قبلی، پیشرفت پردازنده‌های نسل ۱۴ نسبت‌به نسل ۱۳ شگفت‌انگیز نخواهد بود، اما اینتل به‌لطف تغییرات جدید می‌تواند بهتر از قبل با AMD و تراشه‌های Ryzen 7000X3D در حوزه‌ی گیمینگ رقابت کند.

کانال یوتیوب Moore’s Law Is Dead در ویدیوی جدیدی سراغ افشای اولین آمار از عملکرد پردازنده‌های سری Raptor Lake Refresh رفته است. بر اساس ادعای این کانال، قدرت پردازنده‌های جدید در پردازش تک تردی چهار تا هشت درصد و در پردازش چند تردی هشت تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. با این پیشرفت، رپتور لیک رفرش احتمالاً قوی‌تر از Ryzen 7000X3D ظاهر شود. Ryzen 7000X3D خانواده‌ی پردازنده‌های گیمینگ AMD است.

اینتل اخیراً اعلام کرده است که عبارت Core i را در نام پردازنده‌هایش با Core جایگزین می‌کند؛ اما ظاهراً پردازنده‌های سری رپتور لیک رفرش قرار است همچنان از عبارت Core i استفاده کنند. بدین ترتیب نام‌گذاری جدید صرفاً در مدل لپ تاپ پردازنده‌های نسل ۱۴ (خانواده‌ی میتیور لیک) استفاده خواهد شد. رپتور لیک رفرش آخرین سری از پردازنده‌های اینتل است که با نام‌گذاری Core i در دسترس قرار می‌گیرد.

Moore’s Law Is Dead می‌گوید بعید است که پردازنده‌ی پرچمدار Core i9-14900K بتواند فرکانسی فراتر از ۶٫۲ گیگاهرتز ارائه دهد و «به‌شدت بعید است» که فرکانس به بالای ۶٫۳ گیگاهرتز برسد. پردازنده‌ی Intel Core i9-13900KS فرکانس بالای ۶٫۰ گیگاهرتز را ثبت می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.