پایان پشتیبانی مایکروسافت از پلتفرم Windows Mixed Reality

شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) اعلام کرده است که پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی ترکیبی Windows Mixed Reality را تا پایان دسامبر سال جاری قطع می‌کند. مایکروسافت به‌روزرسانی بزرک Fall Creators Update برای ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و این به‌روزرسانی در کنار چند قابلیت جدید، پلتفرم واقعیت مجازی Windows Mixed Reality را در اختیار کاربران قرار گرفت.

شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای از اتمام پشتیبانی از پلتفرم Windows Mixed Reality خبر داد. این شرکت گفت «پلتفرم WMR منسوخ شده است و در نسخه بعدی ویندوز حذف خواهد شد». به عنوان بخشی از منسوخ شدن، برنامه Mixed Reality Portal و پشتیبانی از SteamVR نیز به پایان می‌رسد.

پلتفرم Windows Mixed Reality

کاهش میزان استقبال کاربران از پلتفرم Windows Mixed Reality

بر اساس آخرین نظرسنجی بخش سخت‌افزار «استیم» (Steam)، هدست‌های Windows Mixed Reality تنها ۵.۱۸ درصد از کاربران «واقعیت مجازی» (VR) را در این سامانه تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر، این آمار بسیار کمتر از ۴۰ درصدی که از Oculus Quest 2 و ۱۸.۶۵ درصدی که از Valve Index استفاده می‌کنند.

گفتنی است آخرین هدست واقعیت ترکیبی با نام HP Reverb G2 در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. نکته قابل‌توجه اینجاست که از آن زمان به بعد تاکنون هیچ دستگاهی برای این پلتفرم عرضه نشده است. اگرچه به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال تعدیل پلتفرم هدست واقعیت مجازی خود است؛ اما همچنان به پشتیبانی از سایر پلتفرم‌ها ادامه می‌دهد. اخیراً سرویس Xbox Cloud Gaming به صورت آزمایشی در متا کوئست ۳ (Meta Quest 3) راه اندازی شد.

رسانه Insider Gaming در تلاش است با مایکروسافت تماس بگیرد و سوالی در رابطه با علیرغم عدم پشتیبانی، هدست واقعیت ترکیبی مانند HP Reverb G2 و Samsung Odyssey همچنان برای انجام بازی‌های کامپیوتری مناسب هستند یا خیر، مطرح نماید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.