ویژن پرو بدون حضور در CES، برنده بزرگ جنگ هدست‌ها شد

2023 6 apple vision pro front 652d04cdeb21a6b54f507e81

کوالکام هم از قافله عقب نماند و در CES 2024 تراشه‌ی واقعیت مجازی جدیدی معرفی کرد. این تراشه که Snapdragon XR2 Plus Gen 2 نام دارد، مخصوص هدست‌های واقعیت ترکیبی است و محصول جدید و مرموز سونی اولین هدستی است که از آن استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود Snapdragon XR2 Plus Gen 2 در هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ و گوگل نیز استفاده شود (این هدست در CES حضور نداشت، اما احتمالا قبل از پایان ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد).

محصولات شبیه ویژن پرو همین‌حالا در حال توسعه هستند، اما حقیقتی مهم درباره‌ی همه‌ی آن‌ها وجود دارد

برند Xreal اعلام کرد که با کوالکام وارد همکاری شده است تا روی پروژه‌ی واقعیت مجازی کار کند. ازطرفی دیگر کوالکام گفت که با همکاری Goertek، یک هدست مرجع تولید کرده است که به ازای هر چشم وضوح ۴K ارائه می‌دهد.

بدین ترتیب محصولاتی با استایل ویژن پرو از همین‌حالا در حال ساخت هستند، اما یک حقیقت مهم درباره‌ی آن‌ها وجود دارد: هیچ‌یک اکنون آماده‌ی عرضه به بازار نیستند. ازطرفی اپل -حداقل فعلا- به‌خوبی می‌داند که در چه مسیری قدم بردارد.

کارشناسانی که با ویژن پرو کار کرده‌اند، می‌گویند هدست واقعیت ترکیبی اپل در زمینه‌ی ارائه‌ی تجربه‌ی واقعیت ترکیبی و قابلیت Passthrough عملکرد چشمگیر دارد. اپل کیت توسعه‌ی نرم‌افزار قدرتمندی ساخته است تا توسعه‌دهندگان، بازی‌‌ها و اپلیکیشن‌های هیجان‌انگیزی برای ویژن پرو بسازند. تولیدکننده‌ی آیفون و مک بوک حالا محصولی دارد که پر از قابلیت‌های پیشرفته و هیجان‌انگیز است و تا چند هفته‌ی دیگر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

رویکرد اپل در قبال ویژن پرو تا حد زیادی قابل انتظار بود. باارزش‌ترین برند دنیا با ویژن پرو بالاترین سطح بازار را هدف گرفته و دستگاهی تولید کرده است که خرید آن برای هر کسی منطقی به نظر نمی‌رسد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.