ویوو قرارداد چندساله فناوری ۵G را با نوکیا امضا کرد

ویوو و نوکیا توافقنامه‌ای چندساله برای مجوزهای متقابل پتنت اعلام کردند که به نبرد حقوقی بر سر فناوری ۵G پایان داد. این اتفاق تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که نوکیا اختلافات مشابهی را با برند دیگر BBK Electronics، اوپو حل‌و‌‌فصل کرد.

براساس این شرایط، ویوو به پتنت‌های اولیه تکنولوژی سلولی نوکیا دسترسی پیدا می‌کند، اما هزینه استفاده از آنها را باید به نوکیا پرداخت کند.

قابل ذکر است، این پرداخت‌ها شامل هزینه‌های «بررسی» نیز می‌شود که دوره اختلاف را پوشش می‌دهد. نکته جالب این است که توافق جدید به تمام مسائل حقوقی معوق بین دو شرکت پایان می‌بخشد.

ویوو  قرارداد چند ساله فناوری 5G را با نوکیا امضا کرد

برای کسانی که نمی‌دانند، نوکیا با طرح یک تضاد حقوقی ادعا کرد که برندهای زیر مجموعه BBK Electronics، مانند ویوو و اوپو، حق اختراع فناوری ارتباطات بی‌سیم ۵G را نقض می‌کنند. این مورد در نهایت منجر به شکایت و شکست بعدی این برندهای گوشی‌های هوشمند در دادگاه شد.

پس از صدور حکم دادگاه، اوپو، ویوو، وان پلاس و ریلمی مجبور شدند از بازار آلمان خارج شوند. با این حال، قرارداد اخیر پتنت ۵G اوپو و وبوو با نوکیا راه را برای ورود مجدد برندهای BBK به بازار آلمان باز می‌کند. در واقع، وان پلاس در حال حاضر فروش جدیدترین گوشی‌های خود، یعنی وان پلاس ۱۲ و ۱۲R خود را در این کشور آغاز کرده است.

جنی لوکاندر، رئیس فناوری‌های نوکیا گفت: این ششمین قرارداد بزرگ مجوز ثبت اختراع گوشی‌های هوشمند است که در سیزده ماه گذشته امضا کرده‌ایم و اکنون چرخه تمدید مجوز تلفن هوشمند ما تقریباً تکمیل شده‌ است. مجموع این قراردادهای، مشارکت قابل‌توجه نوکیا را در توسعه فناوری‌های کلیدی که کل صنعت گوشی‌های هوشمند به آن تکیه می‌کنند، نشان می‌دهد و ثبات بلندمدتی را برای کسب‌وکار صدور مجوز ما برای سال‌های آینده فراهم می‌کند. لوکاندر افزود: از توافق با ویوو خوشحالیم که نشان‌دهنده احترام متقابل به حقوق مالکیت معنوی یکدیگر است. ما مشتاقانه منتظریم تا از طریق همکاری خود نوآوری بیشتری را برای کاربران آنها در سراسر جهان به ارمغان بیاوریم.

مدیر کل ویوو، Xianwen Xu نیز رضایت خود را از این توافق اعلام کرد و بر تعهد خود به تحقیق و توسعه و ارائه محصولات پیشرفته به کاربران تاکید کرد.

تاثیرات قرارداد فناوری ۵G بر آینده ویوو

از همه مهم‌تر، این معامله، راه را برای بازگشت ویوو به آلمان، بازاری کلیدی برای این شرکت، هموار می‌کند. همچنین، لازم به ذکر است که این ششمین توافق نامه اصلی مجوز گوشی‌های هوشمند نوکیا در ۱۳ ماه گذشته است. این شرکت قبلا با اپل، سامسونگ، اوپو، آنر و هوآوی قرارداد امضا کرده است.

این قرارداد با مفروضاتی که نوکیا در گزارش مالی سه‌ماهه چهارم خود در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴ برای Nokia Technologies افشا کرده است، مطابقت دارد. نوکیا فروش خالص حاصل از این قرارداد را شناسایی می‌کند و به سمت پایان‌دادن به چرخه تمدید مجوز گوشی‌های هوشمند پیش می‌رود. این شرکت پیشرفت خوبی در زمینه‌های رشد خودرو، لوازم الکترونیکی مصرفی، اینترنت اشیا و چندرسانه‌ای دارد. همچنان مطمئن است که نرخ فروش خالص سالانه آن در میان‌مدت به ۱.۴ تا ۱.۵ میلیارد یورو باز خواهد گشت.

مجموعه پتنت‌های پیشرو در صنعت نوکیا براساس حدود ۱۵۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در تحقیق‌و‌توسعه از سال ۲۰۰۰ تشکیل شده و شامل حدود ۲۰۰۰۰ خانواده پتنت، از جمله بیش از ۶۰۰۰ خانواده ثبت اختراع است‌ که برای فناوری ۵G ضروری هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.