ولت ارز دیجیتال تلگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

ولت ارز دیجیتال تلگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

تلگرام در سپتامبر ۲۰۲۳ از ربات کیف پول ارز دیجیتال خود موسوم به تلگرام ولت (Telegram Wallet) که با همکاری پروژه تون (Ton) توسعه یافته بود، رونمایی کرد. کاربران زیادی از آن زمان تا کنون از این فضا برا تبادل ارزهای خود استفاده می‌کنند. اکنون تلگرام این قابلیت را آپدیت کرده است. در ادامه این مطلب همراه باشید تا بیشتر درباره ولت تلگرام و این ویژگی جدید بخوانید.

ولت تلگرام چیست؟

تلگرام ولت علاوه بر قابلیت نگهداری ارز دیجیتال، امکان معامله سریع و همتا به همتا (P2P) را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ربات تلگرام ولت امکان نگهداری، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال (در حال حاضر بیت کوین، تون کوین و تتر) را از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان Telegram امکان‌پذیر می‌کند.

بر خلاف کیف پول‌های غیرحضانتی مانند متامسک، در ولت حضانتی تلگرام، مدیریت کلید خصوصی و دارایی‌های کیف پول، در اختیار شخص ثالث است. به طور کلی، استفاده از ولت حضانتی به معنای اعتماد به سازنده آن است که برای برخی کاربران یک ریسک بزرگ تلقی می‌شود. اما در مقابل، کاربران این نوع کیف پول با واگذاری مسئولیت نگهداری دارایی، از مزایایی مانند امکان بازیابی رمز عبور و دریافت راهنمایی از بخش پشتیبانی مشتریان بهره‌مند می‌شوند.

نحوه استفاده از ولت تلگرام

تا پیش از این کاربران باید از طریف بات ولت از آن استفاده می‌کردند. در ادامه نحوه استفاده از بات را به طور مختصر آموزش داده‌ایم.

آدرس کیف پول ارز دیجیتال تلگرام t.me/wallet است. بنابراین نیازی به دانلود کیف پول تلگرام نیست و همچنین می‌توانید در قسمت جستجوی این اپلیکیشن، آیدی wallet@ را پیدا کنید و واردش شوید. نیازی به طی کردن مراحل ساخت والت جدید در سایر اپلیکیشن‌ها نیست، چرا که به طور پیش‌فرض، به هر کاربر Telegram یک کیف پول TON تخصیص داده شده است. اما با آپدیت جدید تلگرام، تنها با یک کلیک می‌توانید وارد ولت شوید.

بیشتر بخوانید: دوره های آموزشی ویدیویی در اسپاتیفای اضافه شدند

آپدیت جدید ولت تلگرام

کاربران دستگاه های اندرویدی اکنون می‌توانند حتی بدون باز کردن تلگرام ابتدا به کیف پول دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانید ویدیوی نحوه باز کردن کیف پول را مستقیماً از صفحه اصلی خود تلگرام مشاهده کنید. در ادامه نحوه دسترسی به این به‌روزرسانی را آورده‌ایم.

۱. تلگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید

۲. Wallet را باز کنید و روی نماد “⋮” در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

ویژگی جدید ولت تلگرام 

۳. Add to home screen را انتخاب کنید.

ویژگی جدید ولت تلگرام 

در پنجره بازشو، می‌توانید انتخاب کنید که کجا می‌خواهید میانبر Wallet را اضافه کنید؛ مستقیماً در صفحه اصلی یا در صفحه برنامه.‌

ویژگی جدید ولت تلگرام 

به اینصورت طبق گفته تلگرام، تنها با یک کلیک می‌توانید به ولت خود دسترسی پیدا کنید و در کوتاهترین زمان ممکن کار خود را انجام دهید. همچنین تلگرام از کاربران خود خواسته پیشنهادات و ایده‌های خود را برای آپدیت‌های بعدی ارائه دهند.

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.