وضعیت اینترنت ایران و جهان در ماه گذشته – اینترنت ثابت ایران در جایگاه ۱۴۶!

وب‌سایت «اسپیدتست» (Speedtest) که یکی از معروف‌ترین سامانه‌های بررسی سرعت اینترنت در جهان به شمار می‌آید، طبق روال گذشته خود در اواسط ماه میلادی جاری، گزارشی از وضعیت اینترنت در ماه فوریه ارائه کرده است.در این مقاله ما با هم نگاهی به ضعیف‌ترین و پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ و وضعیت اینترنت ایران در ماه گذشته خواهیم انداخت. پس در ادامه مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

به گزارش وبسایت سخت‌افزارمگ، میانگین سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان در ماه گذشته ۳۷.۹۸ مگابایت برثانیه و سرعت بارگذاری ۹.۷۵ مگابایت برثانیه با تاخیر ۲۸ میلی‌ثانیه‌ای بوده است. همچنین میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ماه فوریه ۷۶.۳۴ و بارگذاری ۳۳.۳۶ مگابایت برثانیه بوده است. طبق گزارش‌ تصویری، تاخیر اینترنت ثابت جهانی به میزان ۱۰ میلی‌ثانیه در ماه فوریه رسیده است.

وضعیت اینترنت ایران و جهان در ماه فوریه

پرسرعت ترین اینترنت جهان در ماه فوریه ۲۰۲۳؛ عملکرد خوب کشورهای آسیایی در ارائه اینترنت پرسرعت

برخلاف ماه گذشته، این بار کشور امارات متحده عربی بالاترین سرعت دانلود را در اینترنت همراه به شهروندان خود ارائه کرده است. این کشور با گذر از قطر توانسته میانگین سرعت دانلود را به حد ۱۶۱.۱۵ مگابایت برثانیه برساند. کشورهای نروژ، کره جنوبی، دانمارک، هلند، کویت، چین، عربستان سعودی و بحرین در جایگاه‌های بعدی فهرست پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان در ماه فوریه قرار گرفتند. البته لازم به ذکر است که میزان سرعت اینترنت در ماه فوریه نسبت به ماه دسامبر افت محسوسی داشته است. در ماه دسامبر ۲۰۲۲، قطر که رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود، موفق شده بود اینترنت همراه را با سرعت دانلود ۱۶۹.۵۱ مگابیت برثانیه به مردمش ارائه دهد.

سنگاپور هم با میانگین سرعت دانلود ۲۳۴.۵۵ مگابیت برثانیه پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان در ماه گذشته را در اختیار داشت. شیلی توانست با عبور از چین، به دومین کشور ارائه اینترنت پرسرعت در جهان تبدیل شود. پس از سنگاپور، شیلی و چین، کشورهای امارات متحده عربی، هنگ کنگ، تایلند، موناکو، آمریکا، دانمارک و اسپانیا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

وضعیت اینترنت ایران و جهان در ماه فوریه

برخلاف ماه دسامبر سال ۲۰۲۲، کشور کوبا این بار کندترین اینترنت همراه را به شهروندان خود ارائه داده است. میانگین سرعت دانلود در این کشور ۴.۱۳ مگابایت بر به ثبت رسیده است. افزایش چهار برابری سرعت اینترنت همراه (معادل ۴.۸۶ مگابایت برثانیه) در کشور افغانستان می‌توان به عنوان سورپرایز ماه گذشته وبسایت Speedtest در نظر گرفت. پس از کوبا و افغانستان، کشورهای ونزوئلا، غنا، تاجیکستان، یمن، زیمباوه، هایتی، بولیوی، سوریه و بلاروس رتبه‌های بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش اینترنت ثابت هم کشور کوبا با میانگین سرعت ۱.۸۴ مگابیت برثانیه کندترین اینترنت را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. افغانستان، ترکمنستان، سوریه، یمن، نیجر، سودان، اتیوپی، بروندی، سوازیلند و بوستاوانا در رتبه‌های بالاتر نسبت به کوبا قرار داشتند.

بررسی وضعیت اینترنت ایران در مقیاس جهانی

متاسفانه جایگاه ایران در ارائه اینترنت پرسرعت در دو بخش ثابت و موبایل دوباره با افت غیرقابل‌قبولی در ماه گذشته همراه بوده است. میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه فوریه ۱۱.۴۴ مگابیت برثانیه (معادل ۱.۴۳ مگابیت برثانیه) بوده است. با این سرعت، ایران از میان ۱۷۸ کشور جهان، با سقوط دوپله‌ای نسبت به ماه گذشته در رتبه ۱۴۶ قرار گرفته است.

سرعت دانلود اینترنت همراه در ماه فوریه در ایران ۳۵.۸۷ مگابیت برثانیه (معادل ۴.۴۸ مگابیت برثانیه) بوده است. این کاهش محسوس باعث شده ایران از میان ۱۳۸ کشور، با یک پله سقوط در جایگاه ۵۶ قرار گیرد. یکی از نکات برجسته جدول این ماه اینترنت همراه در جهان، رشد پنج برابری کشور اسپانیا (میانگین ۳۸.۰۸ مگابایت برثانیه) و دو برابری تایلند (۳۸.۷۰ مگابایت برثانیه) نسبت به ایران بوده است.

نظر شما در مورد وضعیت اینترنت ایران و جهان در ماه فوریه (در دو بخش ثابت و همراه) چیست؟ آیا میانگین سرعت دانلود شما نسبت به آمار ثبت‌شده توسط Speedtest تفاوت دارد؟ لطفا نظرات خود را با ما اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.