وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اذعان کرد چشم‌انداز طلایی اندونزی با رونق اقتصاد خلاق

آرین کربلائی: سندیاگا صلاح‌الدین اونو، وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق، سندیاگا صلاح الدین اونو می‌گوید: بخش اقتصاد خلاق می‌تواند اقتصاد ملی را پشتیبانی کرده و به دستیابی به چشم انداز اندونزی طلایی ۲۰۴۵ کمک کند.

او در حاشیه مراسم اهدای جوایز IndoFringe@Sekolah سال ۲۰۲۳ یادآور شد.  اقتصاد خلاق اندونزی در رده سوم جهان قرار دارد و این امر منبع مهمی برای افزایش درآمد کشور است و اقتصاد خلاق ما در رده سوم جهان از نظر مشارکت در تولید ناخالص داخلی  قرار دارد.

به گفته این مقام اندونزیایی، بخش اقتصاد خلاق می‌تواند به دستیابی به چشم انداز تبدیل شدن اندونزی به کشوری پیشرفته با تقویت کیفیت منابع انسانی کمک کند و انتظار می رود این استراتژی به فعالان اقتصاد خلاق کمک کند تا درآمد بیشتری کسب کنند.

او همچنین بیان کرد:”حالا زمان آن رسیده است که منابع انسانی در حوزه اقتصاد خلاق را تقویت کنیم تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند”. به گفته او، تقویت منابع انسانی می‌تواند به دست آوردن هدف درآمد برابر با ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار برای هر فرد کمک کند.

وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم هدف درآمد برابر با ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار برای هر فرد را دست یابیم که نه تنها توسط اقتصاد سبز، اقتصاد آبی، اقتصاد دیجیتال، بلکه همچنین توسط اقتصاد خلاق حمایت خواهد شد”. تو  همچنین از هدف گذاری تأمین ۱,۳۰۰ تریلیون روپیه به صرفه‌جویی خارجی کشور از بخش اقتصاد خلاق و مشارکت تا حدود ۸ درصد در تولید ناخالص داخلی خبر داد.

سندیاگا صلاح‌الدین اونو تصریح کرد: تا پایان امسال، بخش اقتصاد خلاق می‌تواند ۲۵ میلیون شغل ایجاد کند، در حالی که هدف ما صادرات ۲۸ میلیون دلاری از محل فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد خلاق است.

درباره اقتصاد خلاق اندونزی بیشتر بدانید

ماموریت وزارت گردشگری و خلاق اندونزی

وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق جمهوری اندونزی زیر نظر و پاسخگو به رئیس جمهور است. وظیفه این وزارتخانه تدوین و تنظیم سیاست ها در زمینه توسعه مقصد و صنعت گردشگری، توسعه بازاریابی گردشگری خارجی، توسعه بازاریابی گردشگری داخلی و توسعه مراکز و نهادهای گردشگری است و البته سیاست ها در زمینه توسعه و پیشگام جاذبه‌های گردشگری در چارچوب رشد مقاصد گردشگری ملی و توسعه منطقه‌ای و همچنین افزایش کیفیت و رقابت گردشگری را به عمده دارد. آموزش و پشتیبانی اداری از کلیه عناصر سازمانی در محیط وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق و نظارت بر اجرای وظایف در محیط وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق هم بر عهده این وزارخانه است. نام وزارت گردشگری اندونزی از سال ۲۰۱۱ به وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق تغییر کرد.

 

نوشته وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اذعان کرد
چشم‌انداز طلایی اندونزی با رونق اقتصاد خلاق
اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.