وزیر بازرگانی آمریکا: چین را از فناوری‌های پیشرفته محروم می‌کنیم

gina raimondo us secretary commerece biden 656dc8fcaa317a3c95bd9450

به گزارش بلومبرگ جینا ریماندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، در مجمع دفاع ملی ریگان ادعا کرد که وزارتخانه‌اش به منابع مالی بیشتری برای محدود کردن بازارهای نیمه‌هادی چین که به سرعت درحال رشد هستند نیاز دارد و قول داد که این کشور را از فناوری پیشرفته محروم کند.

این مقام مسئول می‌گوید به‌دلیل تخصیص محدود بودجه از سوی کنگره، اقدامات محدودکننده‌ی آمریکا تأثیر چندانی بر بازار چین نگذاشته است.

ریماندو علاوه بر تأمین مالی دولت، رویکرد شرکت‌های آمریکایی را در مورد اولویت‌بندی امنیت ملی آمریکا در کسب‌وکار این شرکت‌ها زیر سؤال برده است. او می‌گوید درحالی که درآمد شرکت‌هایی مانند انویدیا و اینتل می‌تواند کمتر شود، اما باید یک طرف را انتخاب کنند.

در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا همهچیز را پشت سر گذاشته و اکنون برای محدود کردن پیشرفت بازار چین و مقابله با نفوذ رو به رشد آن‌ها، هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد.

وزیر بازرگانی آمریکا اشاره کرد که رویکرد انویدیا در ارائه‌ی راه‌حل‌های کاهش قیمت به چین را در راستای تحریم‌های آمریکا می‌داند. ریماندو می‌گوید که وزارتخانه‌ی او با اعمال محدودیت‌های بیشتر برای محدود کردن دسترسی چین به تجهیزات پیشرفته، به‌دنبال کاهش تأثیر انویدیا بر بازار چین خواهد بود.

این می‌تواند به این معنی باشد که کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 4090D به همراه تراشه‌های جدید هوش مصنوعی می‌توانند شاهد محدودیت‌های جدیدی باشند و در نهایت از عرضه‌ی آن‌ها به چین جلوگیری شود.

این GPU-ها و تراشه‌های هوش مصنوعی مطابق با قوانین آمریکا طراحی شده‌اند و انتظار می‌رود در محدوده‌ی ۴۸۰۰ TPP قرار بگیرند.

مطرح کردن چنین اظهاراتی به این معنی است که حتی قوانین و مقررات خود ایالات متحده در این زمینه دقت چندانی ندارد و همچنان توسط مقامات این کشور برای محدود کردن چین از دریافت هر تراشه‌ای که بتواند برای اهداف هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد، تغییر یا اصلاح خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.