وزیر ارشاد: سالانه ۱۰ بازی کامپیوتری ایرانی و بومی تولید و منتشر خواهیم کرد

«محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر ارشاد دولت سیزدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری بُرنا پیرامون اقدامات گسترده دولت در امر تولید بازی‌های کامپیوتری بومی صحبت کرد و افزود دولت سالانه ۱۰ بازی دیجیتالی ایرانی را تولید و عرضه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد دولت سیزدهم اهداف و اقدامات قابل‌توجهی در زمینه افزایش بازی‌های دیجیتالی کنسولی مناسب با فرهنگ ایرانی دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد در مصاحبه با خبرگزاری بُرنا اعلام کرد «در سال جدید، ما به طور اختصاصی بازی‌های جدیدی را تولید خواهیم کرد». او از کیفیت جشنواره بازی‌های جدی رضایت داشت و خروجی مسائل مطرح شده در این جشنواره را خوب ارزیابی کرد.

تولید سالانه بازی ایرانی

تولید سالانه ۱۰ بازی بومی دیجیتال برای گیمرهای ایرانی؛ پایان نهمین جشنواره بازی‌های فجر

«اسماعیلی» در ادامه افزود در حوزه بازی‌های ایرانی لیگ آن را برگزار کردیم و حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آن شرکت کردند. او مدعی است دولت در حال حاضر برنامه ساخت سالانه ۱۰ بازی بومی و ایرانی در راستای کار خود قرار داده است که در آینده برای مردم عرضه می‌شوند.

از سوی دیگر، شامگاه ۲۳ دی ماه پرونده نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در تالار وحدت بسته می‌شود. گفتنی است در این مراسم «محمد مهدی اسماعیلی» (وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی)، «روح الله دهقانی فیروزآبادی (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی، کاندیدهای دریافت جوایز، بازی‌سازان و فعالان صنعت گیمینگ کشور و اصحاب رسانه حضور دارند. شایان ذکر است تهیه بلیط برای حضور در این جشنواره برای علاقه‌مندان رایگان است.

نظر شما چیست؟ آیا دولت می‌تواند سالانه ۱۰ بازی ایرانی باکیفیت و متناسب با استانداردهای جهانی تولید و عرضه کند؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.