وزیر ارتباطات: پوشش فیبر نوری از مرز ۷ میلیون نفر عبور کرد

عیسی زارع‌پور گفت پوشش فیبر نوری کشور از مرز ۷ میلیون خانوار عبور کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۰۳ به مرز ۱۴ میلیون نفر برسیم. وزیر ارتباطات گفت پوشش فیبر نوری شهرهای تهران تا شهریور ماه تکمیل می‌شود.

زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره آخرین پروژه‌های این وزارت‌خانه و اولویت‌های آن‌ها صحبت کرده است. او می‌گوید فعلا مهم‌ترین پروژه‌ای که دنبال می‌کنند؛ «پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها» است که در سال ۱۴۰۳ نیز اولویت نخست آن‌ها در صنعت مخابرات خواهد بود.

پوشش فیبر نوری از ۷ میلیون خانوار گذشت

زارع‌پور می‌گوید در سال ۱۴۰۲ فقط ۲.۵ میلیون نفر پوشش فیبر نوری وجود داشته ولی در حال حاضر، پوشش‌دهی از مرز ۷ میلیون نفر رد شده که تقریبا ۳ برابر شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات

گفتنی است وزارت ارتباطات هدف‌گذاری کرده بود در پایان سال ۱۴۰۲ به مرز ۸ میلیون خانوار پوشش‌دهی فیبر برسند که اکنون یک میلیون نفر کمتر به دست آمده است.

وزیر ارتباطات می‌گوید در سال ۱۴۰۳ این پوشش‌دهی فیبر نوری به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند و به ۱۴ میلیون نفر خواهیم رسید. او می‌گوید تصمیم دولت اتمام پوشش همه شهرها تا پایان عمر دولت در بهار ۱۴۰۴ است.

اگر می‌خواهید بدانید خانه شما در پوشش فیبر نوری هست یا خیر؛ به سایت iranfttx.ir سر بزنید یا راهنمای ثبت درخواست پوشش‌دهی فیبر نوری را بخوانید.

پوشش دهی شهرهای تهران

عیسی زارع‌پور درباره وضعیت پوشش دهی شهر تهران نیز می‌گوید پوشش دهی شهرهای تهران تا شهریور سال آینده تکمیل می‌شود.

به گفته او، در حال حاضر فیبرکشی بیش از ۴۰ شهر استان تهران شروع شده و پروژه ۳۰ درصد پیشرفت داشته است ولی هدف‌گذاری کردند تا شهریور ماه، تمام شهرهای استان تهران پوشش فیبر داشته باشند.

وزیر ارتباطات گفت طی جلساتی با استاندار تهران، مشکلات فیبرکشی در شهر تهران و شهرهای اطراف آن، بررسی شده و قرار است این مشکلات با همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها حل شوند.

او گفت آمادگی دارند تا در هفته دولت سال آینده، پوشش تمام شهرهای تهران به اتمام برسد.

پیش‌تر، قیمت فیبر نوری در تهران اعلام شده و مدیر مخابرات تهران گفت کاربران با تماس با شماره تلفن‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از وضعیت پوشش دهی فیبر خانه خود مطلع شوند یا تقاضای پوشش دهی بدهند.

پوشش ۱۰ درصدی ۵G تا پایان سال ۱۴۰۳

زارع‌پور درباره وضعیت پوشش‌دهی شبکه ۵G نیز گفت در حال حاضر پوشش ۳ الی ۴ درصدی داریم که طبق برنامه‌ریزی‌ها و وعده اپراتورها، باید در پایان سال ۱۴۰۳ به پوشش ۱۰ درصدی کل کشور برسیم.

وزیر ارتباطات گفت یکی از شروط موافقت با افزایش قیمت اینترنت اپراتورهای موبایل، افزایش پوشش‌دهی فایوجی به ۱۰ درصد در کل کشور بوده است و اپراتورها موظف هستند این پوشش‌دهی را ایجاد کنند.

او درباره پهنای باند اینترنت بین‌الملل کشور نیز می‌گوید در حال حاضر، ۲.۵ برابر میزان نیاز کشور، پهنای‌باند ورودی وجود دارد ولی مشکل در لایه دسترسی و نقاطی است که ترافیک زیاد می‌شود.

زارع‌پور اشاره کرد از ابتدای دولت تا کنون، ظرفیت شبکه کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این روند ادامه پیدا می‌کند تا شبکه در همه لایه‌ها، از لایه دسترسی تا لایه تجمیع برای کل شهرها، توسعه پیدا کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.