وزیر ارتباطات: ایران روی ارائه خدمات تضمین‌شده فضایی به سایر کشورها تمرکز دارد

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد کشور ایران در حال حاضر روی ارائه خدمات تضمین‌شده فضایی به سایر کشورهای جهان تمرکز دارد.

«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران مطرح کرد دولت سیزدهم با دیدی راهبردی به صنعت هوافضا نگاه می‌کند. او گفت دولت اعتقاد دارد بسیاری از مشکلات کشور با توسعه صنعت مذکور رفع می‌شود.

او تاکید کرد هر ماهواره‌ ایرانی که در مدار قرار گیرد، افتخار ملت محسوب می‌شود. او تایید کرد صنعت هوافضا یک صنعت کاربردی و راهبردی است و مردم باید بدانند که با پرتاب هر ماهواره‌ای، بخشی از مشکلات‌شان برطرف می‌شود.

ارائه خدمات تضمین‌شده فضایی به سایر کشورها

اراده قوی دولت سیزدهم برای توسعه و پیشرفت صنعت هوافضا

«زارع پور» اعلام کرد شخص رئیس جمهور توسعه صنعت هوافضا را هدایت می‌کند و این جلسات بدین دلیل برگزار می‌شود که دولت سیزدهم اراده قوی برای توسعه و پیشرفت صنعت مذکور نمایان خواهد کرد. وزیر ارتباطات تاکید کرد دولت بودجه‌ای برای توسعه صنعت هوافضا درنظر گرفته و اتفاقات خوبی در بودجه سال آینده کشور رخ خواهد داد.

«عیسی زارع پور» اظهار کرد فعالیت‌های فضایی کشور در قالب سند ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور منسجم شده و در جلسه آخر شورای عالی فضایی نیز به تصویب رسید. روز گذشته (یکشنبه) پس از نگارش نامه مدون‌شده از سوی رییس جمهور، این سند به کلیه افراد فعال در این حوزه ابلاغ شد. او سپس اعلام کرد مولفه‌های این سند در بازه زمانی یک الی دو ساله در حوزه ساخت ماهواره، توسعه زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های فضایی کشور در لاین‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت با امضای چنین سندی، شورای عالی فضایی جمهوری اسلامی ایران اکنون وظایف خود را می‌داند و دیگر قرار نیست فعالیت‌های پوچ و بیهوده گذشته در این حوزه تکرار شود. او اعلام کرد کشور ایران در سال گذشته در حوزه صنعت فضایی پرکار بوده است. ایران در حاضر ۶ پرتاب فضایی در حوزه تحقیقاتی و عملیاتی داشته است. او امیدوار است کلیه دانشمندان و دست‌اندرکاران حوزه صنعت فضایی دور جمع شوند تا با توسعه صنعت مذکور، ایران را به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده خدمات فضایی تبدیل کنند. «زارع پور» معتقد است ایران ظرفیت لازم برای پیشرفت در این صنعت را دارد.

ارائه خدمات تضمین‌شده فضایی به سایر کشورها

تاکید وزیر ارتباطات به توانایی ایران در ارائه خدمات تضمین‌شده فضایی به سایر کشورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود در صورتی این صنعت تجاری‌سازی شود و خدمات قابل‌قبولی به سایر کشورها ارائه دهد، بی‌شک شاهد رشد صنعت فضایی این کشور در چند سال آینده خواهیم شد. او گفت دولت سیزدهم توانایی‌ها و ظرفیت‌های صنعت هوافضای ایران را شناخته و این کشور به‌زودی می‌تواند ماهواره‌های کوچک سبک و نیمه‌سنگین را تا مدارهای ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتری زمین پرتاب کند.

«عیسی زارع پور» همچنین تاکید کرد مردم ایران به‌زودی شاهد تثبیت فناوری تزریق ماهواره به لایه لئو (مدار نزدیک زمین) و در پی آن خدمات‌رسانی به دیگر کشورها خواهند بود. او به نقل از «سید ابراهیم رئیسی»، اعلام کرد ثمرات فناوری‌های به کار گرفته در صنعت هوافضا باید روی مردم تاثیر مثبت گذارد. او در پایان گفت داده‌ها و اطلاعات صنعت هوافضا را می‌توانیم در سایر حوزه‌های اساسی کشور مورد استفاده قرار دهیم. به عنوان نمونه، داده‌ها و اطلاعات صنعت هوافضا می‌تواند برای صنعت کشاورزی و معادن موثر واقع شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.