وزیر ارتباطات: افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت را نمی‌پذیریم؛ زارع‌پور: به دنبال کیفیت هستیم، نه سود اپراتورها

6584564846548

وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست اپراتورهای اینترنت برای افزایش تعرفه‌ها، گفت: هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است اما ما قبول نمی‌کنیم که تعرفه‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یابد. وی افزود: ما دنبال سود اپراتورها نیستیم، دنبال کیفیت شبکه هستیم.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت دولت که روز چهارشنبه برگزار شد، به خبرنگاران گفت: اپراتورهای اینترنت مدت‌هاست که درخواست افزایش تعرفه‌ها را دارند. وی تصریح کرد: برخی از اپراتورها حتی امکان حفظ وضع موجود را نیز ندارند و به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش هزینه‌ها، درخواست افزایش تعرفه داشته‌اند.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: اگرچه از سال ۹۶ تا کنون تعرفه‌ها دست نخورده است، اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شروطی را برای افزایش تعرفه‌ها مشخص کرده است. وی گفت: شرط اصلی ما برای افزایش تعرفه، کیفیت ملموس شبکه است. اگر اپراتورها نتوانند کیفیت شبکه را افزایش دهند، تعرفه افزایش نمی‌یابد.

زارع‌پور ادامه داد: ما بخش زیادی از استدلال‌های اپراتورها را نپذیرفتیم. ما دنبال سود اپراتورها نیستیم، دنبال کیفیت شبکه هستیم. وی تاکید کرد: ما قبول نمی‌کنیم که تعرفه‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یابد. چنین چیزی در شرایط فعلی تورم کشور امکان‌پذیر نیست. وی هشدار داد: اگر اپراتورها تعرفه‌ها را افزایش دهند و کیفیت شبکه را بهبود نبخشند، ما اقدامات قانونی علیه آن‌ها خواهیم کرد.

امکان دور زدن سامانه رجیستری وجود ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت، امکان دور زدن سامانه رجیستری را رد کرد و گفت که این سامانه با دقت کار خود را انجام می‌دهد.

عیسی زارع‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره امکان دور زدن سامانه رجیستری گفت: «در حال حاضر سامانه رجیستری کار خود را با دقت انجام می‌دهد. این سامانه یک کار مشترک بین ما، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اپراتورهای ارتباطی است و طبیعی است که باید دائم به‌روز شود چون هر روز فناوری‌های جدید و گوشی‌های جدید می‌آید. در حال حاضر هیچ مسئله‌ای در سامانه رجیستری نداریم.»

بازگشت بسته‌های بلند مدت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بازگشت بسته‌های بلندمدت اینترنتی گفت: «انشاالله به زودی تا آخر سال بسته‌های اینترنت بازمی‌گردند.»

ماه گذشته شورای رقابت نیز در همین رابطه تصویب کرد که اپراتورها ملزم به ارائه بسته‌های اینترنتی بلندمدت و متنوع شدند. این مصوبه شورای نگهبان در پی شکایت‌های متعدد مردم در خصوص حذف بسته‌های حجیم بلندمدت از سوی اپراتورها صادر شد.

امروز وزیر ارتباطات به صورت رسمی اعلام کرد که این بسته‌های اینترنتی بلند مدت قرار است به زودی در دسترس کاربران قرار بگیرد و باید صبرکنیم و ببینیم آیا باتوجه به صحبت‌های وزیر و شورای رقابت، این مورد محقق می‌شود یا خیر.

نظر شما درباره صحبت‌های امروز وزیر ارتباطات چیست؟ نظر شما در مورد افزایش قیمت اینترنت چیست؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.