ورشکستگی شرکت تسلا و ایلان ماسک و ترس سهامداران فارکس!

ورشکستگی شرکت تسلا و ایلان ماسک و ترس سهامداران فارکس!

سلب مسئولیت: ویجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رفتارهای غیر منتظره ایلان ماسک و تصمیم‌گیری‌های ناگهانی او باعث شده که ترس ورشکستگی در شرکت تسلا ایجاد شود و گروهی از سهام‌داران بزرگ از این شرکت شکایت کنند. شکایت سهام‌داران، مربوط به پروژه انرژی خورشیدی و سیستم خودکار رانندگی این شرکت است که باهم در این مقاله آن را بررسی خواهیم کرد.

<!–

–>

مشکل تسلا چیست و چرا سهام آن سقوط می‌کند؟

سهام تسلا در بازار سهام آمریکا و همچنین در فارکس قابل معامله است، به همین دلیل بسیاری از معامله‌گران با توجه به حرف‌های ایلان ماسک، سعی در پیش‌بینی شرایط سهام تسلا و معاملات آن دارند. مسئله تسلا از آنجایی شروع شد که سهام‌داران ارشد اعتقاد پیدا کردند که بسیاری از حرف‌های ایلان ماسک درباره فناوری‌های به کار رفته در خودروهای برقی و خودران این شرکت دروغ است و صرفاً برای تهییج بازار انجام می‌شود. در واقع آنها معتقدند بعد از چنین سخنرانی‌هایی از طرف ایلان ماسک، با مشخص شدن واقعیت ماجرا، سهام این شرکت به شدت دچار افت می‌شود.

مثلاً اداره ایمنی ترافیک آمریکا اجازه حرکت خودروهای بدون سرنشین تسلا را لغو کرد که در اثر آن حدود ۵.۶% از ارزش سهام این شرکت با کاهش روبرو شد. در راس این شکایت توماس لامونتان قرار دارد که معتقد است، دروغ‌های ایلان ماسک درباره فناوری‌های شرکت سبب شده مردم به خرید سهام شرکت روی بیاورند، در حالی که این حرف‌ها دروغ بوده و بعد از مشخص شدن واقعیت مردم ضررهای سنگینی را متحمل می‌شوند.

اگر به خاطر داشته باشید شرکت بنز نیز در سال ۲۰۱۸ به دلیل عدم صداقت در میزان آلایندگی خودروهایش با افت سهام و جریمه‌های بزرگی مواجه شد. البته وضعیت تسلا بسیار بدتر است و افت سهامی بزرگ را تجربه کرده است.

شکایت بعدی از تسلا به دلیل خرید یک شهر خورشیدی از منبع درآمد شرکت تسلاست، سهام‌داران عقیده دارند این یک پوشش است و چنین شهر خورشیدی جزء نیازهای شرکت نیست و ایلان ماسک با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار برای این پروژه، از تسلا سو استفاده کرده است. اگر به گذشته باز گردیم می‌بینیم که تسلا یک بار به دلیل همین اقدامات در سال ۲۰۰۸ تا مرز ورشکستگی پیش رفت و حالا سهام‌داران ترس از این مسئله دارند که ممکن است دوباره چنین وضعیتی برای آنها پیش بیاید.

در سال ۲۰۲۰ هم به دلیل فروش بزرگ و ناگهانی بخش عظیمی از سهام تسلا توسط ایلان ماسک در دو روز ۱۶% از ارزش این شرکت سقوط کرد و باعث اختلافات بزرگی در هیئت‌مدیره این شرکت و شکایت عمده سهام‌داران ارشد شد. از آن زمان تا امروز برخی از سهام‌داران تسلا به دنبال برکنار کردن ایلان ماسک از رهبری تسلا هستند.

چطور می‌شود سهام تسلا را معامله کرد؟

شما از طریق بازار سهام آمریکا و از روشی ساده‌تر یعنی بروکرهای فارکس که سهام این شرکت را ارائه می‌کنند، می‌توانید سهام شرکت تسلا را خرید و فروش کنید. برای اینکار کافی است در یک بروکر مثل آلپاری یا آمارکتس یک حساب معاملاتی ایجاد کنید. باز کردن حساب در این بروکر کاملاً رایگان است، سپس باید پولی را به حسابتان واریز کرده و آن را شارژ کنید. بعد از آن پس از نصب پلتفرم متاتریدر روی سیستم خود در بخش نمادهای پلتفرم به دنبال Tesla CFD باشید. این نماد را در دسته‌بندی United State Stock پیدا کنید.

ورشکستگی شرکت تسلا و ایلان ماسک و ترس سهامداران فارکس! - ویجیاتوورشکستگی شرکت تسلا و ایلان ماسک و ترس سهامداران فارکس! - ویجیاتو

نتیجه گیری

معاملات سهام بخصوص شرکت‌های بزرگ جهان از طریق خود بازار بورس نیویورک تا حدی برای کاربران ایرانی داخل کشور سخت است. بهترین راه این است که از طریق بروکرها اینکار را انجام دهید. زمانی که می‌خواهید سهام یک شرکت خارجی را معامله کنید باید دقت داشته باشید که در دام اخبار و تحلیل‌های عمومی قرار نگیرید. به طور کلی معامله کردن سهام‌هایی مانند تسلا، مایکروسافت، اپل و … نیاز به تخصص بسیار زیادی دارد که از عهده معامله‌گران معمولی خارج است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.