وان پلاس واچ ۲ با مشخصات بهبودیافته رونمایی شد

ساعت اصلی وان پلاس سه سال پیش عرضه شد و دارای سیستم‌عامل اختصاصی بود. حالا این شرکت به عرصه بازگشته و تغییرات قابل‌توجهی را در مدل جدید ایجاد کرده است. در ادامه این مطلب مشخصات وان پلاس واچ ۲ که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ رونمایی شد را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مشخصات وان پلاس واچ ۲

وان پلاس واچ ۲ از طراحی «معماری موتور دوگانه» بهره می‌برد. به عبارت دیگر، در این دستگاه دو چیپست و دو سیستم‌عامل وجود دارد: یکی اسنپدراگون W5 است که Wear OS را اجرا می‌کند، به این معنی که شما دسترسی کامل به فروشگاه برنامه دارید و دیگری BES2700 که یک سیستم‌عامل RTOS را با قدرت کم اجرا می‌کند.

وان پلاس واچ 2 با مشخصات  بهبودیافته رونمایی شد

با این ساعت در حالت هوشمند می‌توانید نقشه‌های Google، Assistant، Wallet، Calendar، Keep، Gmail را اجرا کنید. ۲۰ صفحه ساعت داخلی با ۸۰ صفحه قابل دانلود دیگر وجود دارد. در این حالت باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تا ۱۰۰ ساعت با استفاده منظم یا تا ۴۸ ساعت با استفاده زیاد دوام می‌آورد.

RTOS برای انجام کارهای پایه‌ای در این محصول استفاده می‌شود و قابلیت‌های زیادی مانند ردیابی خواب و ضربان قلب، حالت ورزشی مانند شنا و دوچرخه‌سواری، برقراری تماس را ارائه می‌دهد. با فعال‌کردن حالت Power Saver، این ساعت می‌تواند تا ۱۲ روز دوام بیاورد.

هنگامی که در نهایت باتری را خالی کردید، شارژر سریع ۷.۵ واتی VOOC آن را به سرعت شارژ می‌کند. شارژ ۱۰۰٪ نیز در ۶۰ دقیقه اتفاق می‌افتد، اما اگر عجله دارید، می‌توانید با ۱۰ دقیقه شارژ یک روز کامل از باتری استفاده کنید (در حالت Smart).

وان پلاس واچ ۲ دارای بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ با ابعاد ۴۷.۰ x 46.6 x 12.1 میلی‌متر است. فولاد ضدزنگ سخت‌تر از آلومینیوم است و وزنی حدود ۴۹ گرم به یا ۸۰ گرم با بند لاستیکی فلوئورو (با سگک فولادی ضد زنگ) به ساعت می‌دهد.

شیشه ۲.۵ بعدی یاقوت کبود از صفحه‌نمایش ۱.۴۳ اینچی AMOLED محافظت می‌کند. رزولوشن آن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل است و با فرکانس ۶۰ هرتز کار می‌کند که در حالت روشنایی بالا می‌تواند به ۱۰۰۰ نیت برسد که برای دید در فضای باز حیاتی است.

وان پلاس واچ 2 با مشخصات  بهبودیافته رونمایی شد

وقتی صحبت از فضای باز می‌شود، این ساعت دارای رتبه مقاومت در برابر آب ۵ ATM است که آن را برای شنا مناسب می‌کند. همچنین براساس استاندارد MIL-STD-810H ساخته شده است.

از دیگر مشخصات وان پلاس واچ ۲ می‌توان به GPS دوفرکانسه (L1+L5) اشاره کرد. ناگفته نماند که این دستگاه از صورت‌های فلکی اصلی از جمله Beidou، Galileo، GLONASS و QZSS پشتیبانی می‌کند. سنسورهای دیگر آن نیز عبارتند از: قطب‌نما، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و حتی یک سنسور نور برای تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش.

البته یک پالس اکسیمتر نوری نیز وجود دارد. در طول ردیابی خواب، این ساعت مراحل خواب، کیفیت آن، میزان تنفس و سطح اکسیژن شما را ارزیابی و کنترل می‌کند. امکان نظارت بر استرس نیز فراهم شده است، زیرا سنسور تغییرات ضربان قلب شما را زیر نظر دارد.

حالت دویدن از GPS و سایر حسگرها برای ردیابی سرعت و عملکرد شما با معیارهایی مانند دامنه عمودی، زمان تماس با زمین، تعادل، حداکثر مصرف اکسیژن و طول گام استفاده می‌کند. این فناوری نه‌تنها پیشرفت شما را ردیابی می‌کند، بلکه از ساعت شما یک مربی حرفه‌ای می‌سازد.

به طور مشابه، حالت‌های تنیس و بدمینتون وجود دارند که تعداد حرکات، تعداد شوت‌های انجام‌شده (و حتی نوع شوت مانند فورهند، بک هند، تاپ اسپین، برش و غیره) را پیگیری می‌کنند. علاوه بر این، حالت اسکی حداکثر و میانگین سرعت، حداکثر شیب و ارتفاع و موارد دیگر را ردیابی می‌کند.

توجه داشته باشید که سیستم Wear OS 4 به ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای برنامه‌هایی که به آن نیاز دارند، دسترسی دارد. این امر به شما اجازه می‌دهد نقشه‌ها و موسیقی را ذخیره کنید.

وان پلاس واچ ۲ امروز پیش‌سفارش می‌شود و فروش آزاد از ۱۴ اسفند (۴ مارچ) آغاز می‌شود. چندین پیشنهاد مختلف در هر منطقه وجود دارد. مثلا کاربرانی در اروپا، با پیش‌سفارش تخفیف ۳۰ یورو/۳۰ پوند و یک جفت وان پلاس بادز ۳ رایگان دریافت می‌کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.