واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات قیر

مدیرعامل سایپا ضمن ارائه توضیحاتی در مورد برنامه عرضه خودرو با بالاترین کیفیت از واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات قیر و محصولات دیگر خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «محمدعلی تیموری» مدیرعامل سایپا، در تشریح برنامه این شرکت جهت عرضه خودرو با بالاترین کیفیت، درمورد محصولات جدید سایپا و اینکه از سال‌ آینده به تولید انبوه خواهند رسید توضیحاتی را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی جدید در هفته جاری انجام می‌شود

واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات قیر و محصولات دیگر

تیموری در مورد خودروی چانگان و صادرات این کمپانی به کشورهای مختلف بیان داشت: «این کمپانی حدودا سالی ۲۴۰ هزار خودرو صادر می‌کند و کشورهای دیگر نیز مستقیما از خط تولید این کمپانی خرید می‌کنند. اما استانداردهای ما به گونه دیگری است که خودروساز چینی باید برای ما بسازد. به عبارت دیگر اگر از فرآیند تولید و استانداردهای آن‌ها تبعیت کنیم فرآیند ثبت سفارش کوتاه‌تر می‌شود. یعنی خودرو از خط تولید برای ما و سایر کشورها ارسال می‌شود و نیازی نیست برای خودروهای خاص زنجیره تامین اصلاح شود.»

واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات قیر

واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات قیر

وی در پاسخ به تامین ارز واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات قیر و محصولات دیگر عنوان کرد: «ارز را از دو کانال غیر از بانک مرکزی تامین می‌کنیم. بانک مرکزی به ما مجوز داده که از ارز منشأ صادرات استفاده کنیم و خودمان نیز صادراتی مانند قیر، سنگ آهن و کاتد مس داریم. همچنین وزارت امور خارجه نیز حمایت‌های خوبی در این بخش تحت عنوان چوبانک داشته است و چانگان نیز با سیستم چوبانک قراردادهایی را نهایی کرده که اگر اجرایی شود کالا تا گمرک حمل ‌شده و هزینه آن از محل سیستم چوبانک پرداخت می‌شود.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص واردات خودرو با ارز حاصل از صادرات قیر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.