واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد قانونی اعلام شد!

بنابر اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت امکان واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد مربوط به پیش از سال ۹۷ به‌شیوه بدون انتقال ارز در حال حاضر وجود دارد!

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، براساس اعلام سامانه جامع تجارت، امکان واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ فراهم شده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو کارکرده به کشور اعلام شد؛ دستور رئیس مجلس به دولت برای واردات خودرو دست دوم!

فراهم‌سازی امکان واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد

مطابق با بخشنامه دفتر مقررات صادرات و واردات به‌شماره ۱۶۸۹۸۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ و باتوجه به مصوبات جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ کارگروه هماهنگی موارد خاص، تصمیم گرفته شد که در مورد کالاهایی که پیش از تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وارد شده است و در شرایط کنونی قصد ورود کالا از مناطق به سرزمین اصلی وجود دارد، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز از محل بند ۹ ماده ۳۸ آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات میسر شود.

واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد

واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد

به دنبال اجرای مصوبات مذکور، امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز در سامانه جامع تجارت با محل تأمین ارز «بند ۹ ماده ۳۸ آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات ـ واردات به سرزمین اصلی کالاهای دارای قبض انبار مناطق آزاد و ویژه قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۱» برای این کاربران میسر شده است. همچنین گفتنی است که ثبت سفارش از این محل تأمین ارز جهت بررسی صحت زمان ورود کالا به منطقه نیازمند اخذ مجوز از «دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» خواهد بود.

به این دلیل که در اطلاعیه سامانه جامع تجارت محدودیتی اعلام نشده است، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بوده که دولت مجوز ورود خودروهای موجود در مناطق آزاد به سرزمین اصلی را از طریق شیوه بدون انتقال ارز ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آزادسازی واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.