واتس آپ در ماه آینده برنامه خود را برای پشتیبانی از چت های شخص ثالث اعلام می کند

2023 8largeimg 969044808

اتحادیه اروپا قوانین جدیدی را تصویب کرده، بر همین اساس واتس آپ اعلام کرده در ماه آینده برنامه خود را برای پشتیبانی از چت های شخص ثالث اعلام می کند.

براساس قوانین (DMA) بازار های دیجیتال، پلتفرم های بزرگ باید امکان انتقال داده های شخصی خود را از یک سرویس به سرویس دیگر برای کاربران آسان کنند. متا صاحب پلتفرم های پرطرفدار اینستاگرام، مسنجر، تردز و واتساپ باید برنامه های خود را با دیگر پلتفرم ها سازگار کند. بر این اساس واتساپ قصد دارد خود را با سایر پیام رسان ها منطبق کند.

بیشتر بخوانید: تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی توسط اینستاگرام علامتگذاری می شود

اتحادیه اروپا به شرکت های بزرگ فناوری مانند متا تا مارس سال ۲۰۲۴ فرصت داده تا از قوانین پیروی کرده و امکان همکاری برای برنامه را فراهم کنند. این بدان مدعنا است که واتساپ باید خودرا با سایر پیام رسان ها سازگار کند.

اکنون دیک بروور، مدیر مهندسی واتس‌اپ، در مصاحبه‌ای با Wired فاش کرد که این برنامه همکاری خود را با دیگر پیام رسان با ایجاد امکان ارسال فایل‌ها، پیام‌های متنی، ویدیوها و پیام‌های صوتی ارسال شده از فردی به فرد دیگر آغاز می‌کند. این قابلیت به کاربران دیگر برنامه‌های چت مانند Google Messages، iMessage، Signal و Telegram اجازه دهد تا برای دیگران در WhatsApp پیام ارسال کنند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام پلتفرم ها با برنامه های متا موافقت می‌کنند. نگرانی هایی در مورد اینکه واتس اپ چگونه داده ها را در هنگام سازگاری برنامه خود با سایر سرویس های پیام رسان ایمن نگه می دارد، وجود دارد. ظاهراً واتس‌اپ از سایر شرکت‌ها می‌خواهد که از پروتکل سیگنال برای رمزگذاری پیام‌ها استفاده کنند. همچنین تمامی پیام رسان ها باید به متا ثابت کنند که قوانینشان با استانداردهای امنیتی که واتس‌اپ در دستورالعمل‌های خود بیان کرده است، مطابقت دارد. Brouwer به Wired گفت که این شرکت باید رویکرد متعادلی در ارائه قابلیت همکاری آسان برای پیام‌رسانی بین پلتفرم‌ها اتخاذ کند و در عین حال از امنیت داده‌های کاربر نیز حفاظت کند.

به هرحال تمام شرکت های فناوری بزرگ وظیفه دارند تا مارس ۲۰۲۴ قوانین اتحادیه اروپا را اجرا کنند. سال گذشته ویژگی ارسال داده ها در نسخه بتا واتساپ اجرا شد اما این ویژگی هنوز عرضه عمومی نشده است. واتساپ ماه آینده برنامه های خود را اعلام خواهد کرد، اما ممکن است ماه ها طول بکشد تا این ویژگی برای همه کاربران عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران درباره‌ی پشتیبانی واتس آپ از چت های شخص ثالث چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.