هک گسترده اطلاعات کاربران اسنپ فود + بیانیه این شرکت

یک کانال تلگرامی از افشای حجم گسترده‌ای از داده‌های پلتفرم «اسنپ فود» خبر داد. در پی هک گسترده اطلاعات کاربران این پلتفرم، این شرکت اولین بیانیه خود در رابطه با هک بخشی از اطلاعات کاربران منتشر کرد.

متاسفانه هک و دسترسی غیرقانونی به داده‌های اینترنتی در ایران هم سرایت کرده است. خبرگزاری‌ها از افشای داده‌های مرجع پلتفرم «اسنپ فود» خبر می‌دهند. این داده‌ها که شامل مدارک متعددی می‌شود، با قیمت ۴۰ هزار دلار در معرض فروش قرار گرفته است. بخش عمده‌ای از مدارک افشاشده به اطلاعات زندگی روزمره کاربران مانند رژیم غذایی، آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن، موقعیت GPS، مکان‌هایی که غذا سفارش می‌دهند و تعداد سفارشات (دورهمی‌ها) مربوط می‌شوند.

بیانیه هک اسنپ فود

متن بیانیه گردانندگان پلتفرم اسنپ فود در رابطه با هک گسترده اطلاعات مشتریان

با این حال، گردانندگان پلتفرم اسنپ فود در رابطه با این هک گسترده، اولین بیانیه خود را منتشر کردند. متن بیانیه بدین شرح است:

به دنبال هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ‌ فود به اطلاع می‌رسانیم که شرکت اسنپ‌فود در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است. شرکت اسنپ‌فود مسئولیت این حادثه را می‌پذیرد و قطعاً بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد. گفتنی است این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپ‌ فود اقدام به فروش اطلاعات کرده است و شرکت اسنپ‌ فود حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد. – لازم به ذکر است که کلیه‌ی اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود. متعاقبا اطلاعات تکمیلی در این مورد را منتشر خواهیم کرد.

با اینکه برخی از رسانه‌های خبری از امکان لو رفتن اطلاعات بانکی مشتریان از طریق هکر اسنپ فود خبر می‌دهند؛ اما بیانیه فوق ادعا می‌کند کلیه اطلاعات مربوطه در امنیت کامل قرار دارند. یک گروه هکری که قبلاً داده‌های اطلاعاتی پلتفرم «تپسی» را نیز هک کرده بود، اخیراً مدعی شده که سرویس اسنپ فود نیز مورد حمله هکری آن‌ها قرار گرفته است، این گروه اعلام کرده که به دنبال فروش اطلاعات مشتریان است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.