هک سایت ریاست جمهوری – سرقت اطلاعات محرمانه صحت دارد؟

ساعاتی پیش، یک گروه هکری توانست سایت نهاد ریاست جمهوری را هک کند. این گروه هکری در زمان انجام این عمل، خود را به عنوان یکی از نزدیکان سازمان منافقین خطاب کرد.

به گزارش یکی از خبرگزاری‌های داخلی، گروه هکری نزدیک به سازمان تروریستی مجاهدین توانست وبسایت ریاست جمهوری را هک کند. گفتنی است در ماه‌های گذشته، حملات هکری گسترده‌ای علیه شبکه‌های داخلی و زیرساخت‌های دولتی ایران انجام شده است. با توجه به افزایش این اقدامات، رئیس سازمان پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۱ را سخت‌ترین سال امنیت سایبری کشور قلمداد کرد.

هک وب‌سایت ریاست‌جمهوری

عدم واکنش نهاد‌های دولتی نسبت به هک وبسایت ریاست جمهوری

شبکه داخلی نهاد ریاست جمهوری یکی از حساس‌ترین و تحت حفاظت‌ترین مراکز اطلاعاتی هر کشور است که اطلاعات محرمانه فراوانی در آن نگهداری می‌شود. اکنون به نظر می‌رسد این گروه هکری به برخی از اسناد رسمی دولتی، نامه‌نگاری‌های بین مقامات رسمی و حتی اطلاعات شخصی رئیس جمهور دسترسی پیدا کرده است. این گروه ادعا می‌کند اطلاعات ۱۲۰ سرور مربوط به سایت ریاست جمهوری را در اختیار خود قرار داده و تعدادی از آن‌ها را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است. مقامات رسمی کشور تا این لحظه واکنشی نسبت به این اقدام و نتایج نشان نداده‌اند.

با این حال، تیم امنیتی جمهوری اسلامی مدتی پیش موفق شد وب‌سایت نهاد ریاست جمهوری را به حالت عادی بازگرداند و مجدداً در دسترس کاربران قرار دهد. این گروه هکری توانسته بود در تاریخ ۱۷ اردیبهشت، سایت وزارت خارجه ایران را هک کند. البته وزارت خارجه ایران هک داده‌های اطلاعاتی و سرورها و اسناد مهم خود را تکذیب کرد و گفت هک سامانه اطلاع‌رسانی بسیار کوتاه و فاقد ارزش است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.