هکر جوان بازی جی‌تی‌ای ۶ به حبس ابد در بیمارستان محکوم شد!

اگر شما در جریان اخبار بازی جی‌تی‌ای ۶ (GTA 6) باشید، می‌دانید که سال گذشته مقدار بسیار زیادی اطلاعات از این بازی به بیرون درز کرد. این اطلاعات لو رفته آسیب بسیار زیادی به شرکت راکستار و روند ساخت جی‌تی‌ای ۶ وارد کرد و از طرفی صحنه‌های مهمی را از بازی به طرفداران ارائه داد. برای مدت زیادی شرکت راکستار به دنبال فرد مسئول این اتفاق بود و حال با پیدا کردن او، حکم نهایی هم صادر شده است.

آریون کورتاج (Arion Kurtaj) از شهر آکسفورد، یکی از اعضای بسیار مهم گروه Lapsus$ بود. گروهی که مسئول هک کردن شرکت‌های راکستار، اوبر (Uber) و انویدیا بوده و نزدیک به ۱۰ میلیون دلار به این شرکت‌ها آسیب زده است. حال طبق بررسی‌های مختلف انجام شده روی این فرد اطلاعات خاصی از او بدست آمده است.

کورتاج یک جوان ۱۸ ساله دچار اوتیسم است. توانایی خاص و البته تمایل او به انجام جرایم سایبری باعث شده که یک تهدید برای جامعه جهانی به حساب بیاید. در نتیجه در تصمیم آخر دادگاه وی اعلام شده که او باید تا ابد در بیمارستان زندانی باقی بماند. مگر آنکه پزشکان کورتاج اعلام کنند که او دیگر خطرناک نیست.

در دادگاه اعلام شد که کورتاج در زمان بازداشت هم رفتار بسیار خشنی داشته است. اینطور که به نظر می‌رسد او به افراد و وسایل مختلف آسیب زده و رفتار مناسبی نداشته است. پزشکان کورتاج اعلام کردند که او توانایی حضور در دادگاه را به دلیل اوتیسم شدید ندارد و هیئت منصفه باید برای ادامه روند زندگی او تصمیم می‌گرفتند.

در زمانی که بیانیه کورتاج منتشر شد، اعلام شد که او همچنان به بازگشت و انجام جرایم سایبری تمایل دارد. در اصل او می‌خواهد هرچه سریع‌تر به این کار برگردد که همین باعث شده جامعه جهانی خطر زیادی را از جانب او حس کند. طبق گزارشی که گفته شده، او در زمانی که پس از هک انویدیا تحت نظر بوده، تصمیم گرفته تا شرکت راکستار را هک کند و در نتیجه راهی برای محدود کردن وی وجود ندارد. به این شکل که او با استفاده از یک Firestick شرکت آمازون، موبایل و تلویزیون هتل توانسته شرکت راکستار را هک کند.

Lapsus$

آریون کورتاج، هکر ۱۸ ساله‌ای که عضوی از گروه Lapsus$ است

کورتاج در هک راکستار توانست ۹۰ ویدئوی مختلف از این بازی را بدزدد. همچنین کورتاج به سیستم پیام رسانی داخلی راکستار دسترسی پیدا کرده و اعلام کرده که در صورت عدم همکاری تمامی این ویدئوها را منتشر خواهد کرد. پس از آن کورتاج تصمیم گرفت تا تعدادی از این ویدئوها را در کنار کدهای منبع این بازی منتشر کند. پس از این کار پلیس به دنبال او بوده و کورتاج را دستگیر و بازداشت کرده است.

چندی پیش شرکت راکستار تریلر جدید بازی جی‌تی‌ای ۶ را منتشر کرد که توانست نزدیک به ۱۲۸ میلیون بازدید در ۴ روز داشته باشد. وکلای کورتاج نیز از این موضوع استفاده کرده و اعلام کردند که هک کورتاج تأثیر چندانی در موفقیت بازی نداشته و آسیب چندانی به آن وارد نکرده است. مشکل اینجاست که هک‌های دیگر او به افراد واقعی آسیب رسانده و گروه Lapsus$ آسیب زیادی به دنیای سایبری وارد کرده است. راکستار اعلام کرده که نزدیک به ۵ میلیون دلار خسارت به این شرکت وارد شده و چندین ساعت هم از زمان این شرکت گرفته شده است.

یک فرد ۱۷ ساله دیگر نیز در کنار کورتاج در هک‌های مختلف گروه Lapsus$ دخیل بوده و او نیز محاکمه شده است. طبق چیزی که گفته شده این دو نفر در هک شرکت انویدیا نقش مهمی داشته و از طرفی از شرکت BT/EE درخواست ۴ میلیون دلار داشتند. در کنار آن این افراد از کیف پول‌های کریپتو افراد مختلف نیز دزدی می‌کردند.

کورتاج و این فرد ۱۷ ساله تنها بخش کوچکی از گروه بزرگ Lapsus$ بودند. این گروه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی دنیای سایبری را با حمله‌های متعدد خود با شوک مواجه کردند و باعث شدند که دنیای مجازی از این گروه بترسد. این گروه نیز به شدت گسترده و بزرگ بوده و افراد مختلفی از انگلیس، برزیل و کشورهای دیگر در آن عضو هستند.

نکته جالب اینجاست که این گروه اکثراً از افراد کم سن و سال تشکیل شده که از روش‌های مختلف کلاهبرداری می‌کردند. برای مثال این گروه با شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت هم برخورد داشته و توانسته‌اند اطلاعات مهمی از این شرکت‌ها بدست بیاورند. پس از هر هک موفق، این گروه در پیام رسان تلگرام موفقیت خود را اعلام کرده و افراد قربانی را مورد تمسخر قرار می‌دادند.

هنوز مشخص نیست که گروه Lapsus$ تا چه حد به دنیای تکنولوژی آسیب زده و درآمد آن از این هک‌ها چقدر بوده است. با این حال هیچ شرکتی با این گروه همکاری نکرده و به نظر می‌رسد که Lapsus$ نیز اطلاعات شخصی افراد را به بیرون عرضه نکرده است.

منبع: BBC

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی FIFA 24 مخصوص PS4

۲,۴۹۰,۰۰۰

تومان

بازی EA Sports FC 24 مخصوص PS5

۲,۵۰۰,۱۱۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.